понедељак, 11.05.2015, 22:54 -> 23:42
štampajКамиони без возача
Има шофера који тврде да по неким путевима могу да возе везаних очију, а од скоро то и неће бити неко чудо. Чак ни кад су камиони у питању. Немачка компанијa „Дајмлер“ развила је аутопилоте или аутовозаче, како се то већ каже, који могу без проблема да управљају камионом и на аутопуту и по градским улицама. Технологија која је донедавно била само део научнофантастичних филмова већ се тестира.
После аутомобила који иду сами на ред су дошли и камиони који се возе без помоћи возача. Возач подеси координате, а све остало је на аутопилоту. Тестови се већ спроводе у Америци, а стручњаци кажу да би овакав вид вожње повећао сигурност 50 одсто, а смањио удесе са смртним последицима чак 80 одсто.
„Реч је о мрежи радара и стерео камера које надгледају пут и до 250 метара испред себе, напредног темпомата, система за одржавање траке и технологија за превенцију судара“, објашњава др Волфганг Бернард „Мерцедес“.
Ускоро ће камиони, кажу стручњаци, моћи да возе не само на аутопуту већ и на споредним улицама у спрези са сателитом.
„Није нам више потребан велики и скупи систем маркера на улицама и путевима, сада имамо камере и сателит, али и много више сензора“, навео је др Бернард.
Још једна од нових функција овог система је међусобна комуникација више оваквих камиона који могу да путују заједно. Овај систем омогућава мању потрошњу због мањег отпора ваздуха, али и бољу употребу простора на путу.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар