Читај ми!

Свеједно му је да ли је небо или земља!

Европски одговор на амерички модел "Terrafugia", могло би се рећи. Само што је много лепши и аеродинамичнији. На друму јури 160, у ваздуху 200 на сат!

„Запамтите моје речи: комбинација авиона и аутомобила долази. Можете се смејати, али она стиже!“, рекао је 1940. године чувени Хенри Форд.

Изјава коју је словачки дизајнер Стефан Клајн поставио уз свој "Aeromobil Version 2.5" на насловној страни сајта посвећеног његовом великом достигнућу.

Прототип на којем је радио 20 година!

Прелепо дизајнирана летелица са склапајућим крилима и пропелером на репу. Лепша од америчке верзије "Terrafugia".

Но, да ли се његове могућности уклапају у изглед?

Челична конструкција и панели од угљеничних влакана чине га тешким свега 450 килограма, без горива и људи, за које су предвиђена два места у врло тесном кокпиту. То је тек половина тежине малих аутомобила, попут „форда фијесте“ (1.041 кг).

Овај суперлагани авиомобил покреће "Rotax 912", мотор са воденим хлађењем од 100 коњских снага, монтиран иза седишта.

Он покреће и осовину која иде до пропелера на репу и осовину за предња два точка, за вожњу по путу.

Када је у аутомобилској фази, крила су му склопљена уназад, дуж трупа, док репни део на коловозу држе мали точкови. Тада достиже брзину до 160 километара на час и троши осам литара горива.

Занимљиво је то што има два волана, постављена један унутар другог – већи је за управљање по земљи, мањи за пилотирање.

Као што је и приказано у видео-снимку, када аеромобил стигне на аеродром, возач/пилот притисне дугме да би се крила са распоном 8,2 метра отворила.

Затим мењачем пребацује пренос на осовину пропелера. Убрзање које му је потребно за полетање је 130 километара на час, док у ваздуху може да развије до 200 км/ч.

Максимални долет му је 700 километара, док на точковима стиже нешто даље – 875 километара.

Клајн истиче да се као ауто уклапа у стандардна паркинг места, а пуни горивом на обичним бензинским станицама као и сви други аутомобили.

Дакле, није му потребан керозин као другим летелицама.

Прототип би требало да убеди инвеститоре да је концепт одржив. Ако уговор о серијској производњи буде склопљен, биће потребно још око две године за све неопходне сертификате, процењује Клајн.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 05. мај 2024.
14° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се