среда, 26.03.2014, 13:12 -> 21:02
štampajКраљевско морско чудовиште
Када краљица Елизабета Друга буде разбила шампањац о прамац носача авиона са њеним именом, биће то највећи ратни брод краљевске морнарице икада произведен. Три пута већа палуба, виши степен аутоматизације и спој дизајна - наjвеће су предности тог морског левијатана у који је уложено више од шест милијарди фунти.
За тачно 100 дана, највећи ратни брод краљевске морнарице свих времена поринуће краљица Елизабета Друга, која ће разбити боцу шампањца о прамац носача авиона тешког 65.000 тона, названог управо по краљици.
Церемонија ће обележити 16-годишњицу рада на пројекту вредном 6,2 милијарде фунти, који сада запошљава 10.000 људи који раде у 100 компанија у сваком региону Велике Британије.
Када британски ратни брод „Краљица Елизабета“ постане оперативан 2020. године, унеће радикалне промене у могућности морнарице, пише Телеграф.
Виши поморски официр, капетан Сајмон Петит, као инжењер брода радио је са више од 100 помоћника, користећи делове носача најновије генерације.
Иако Петит никада неће изаћи на море на 280 метара дугачком морском џудовишту, свој посао описује као „писање упутства за употребу“ нове класе високонапредног брода.
Уз чињеницу да је буџет за пројекат готово удвостручен од почетне своте од 3,65 милијарди фунти, Петит додаје: „Морамо да будемо сигурни да ћемо извући максимум из ове инвестиције“.
Најзначанији напредак код „Краљице Елизабете“ у односу на претходну класу носача „харијер“ авиона је готово три пута већа палуба за слетање.
„Већа палуба омогућава 72 лета дневно, а у случају нужде и до 108. И то не само за млазњаке, примаћемо и хеликоптере на броду. Рецимо 'апач', коришћен у Либији“, тврди капетан Сajмон Петит.
Друга разлика је виши степен аутоматизације, која омогућава уштеду трошкова, јер је потребно мање морнара.
На пример, систем муниције. На додир дугмета на тастатури, пројектили и бомбе се дижу из магацина дубоко у броду и пребацују на 'санке' које их носе до лифтова који их затим испоручују до палубе где имају први контакт са људима.
Дакле, само 32 морнара може да уради посао за који је некада било потребно њих 200.
Коначно, велико унапређење у односу на раније бродове је сам дизајн. „Када узмете, на пример, разарач и фрегату, то је као да сте оружани систем 'упаковали' у брод, да би могли да га возате тамо-овамо. Разарачи су нешто друго. Мада су авиони наше оружје, од есенцијалне важности је организација, да би могли да буду максимално оперативни“, објашњава Петит.
Шетајући по огромном броду, лако је било изгубити се међу 3.000 кабина на 12 палуба, све док "BAE Systems" није развио Platform Navigation, кодирану апликацију која људе „води“ по броду.
Користећи апликацију на обичним „Самсунговим“ смарт телефонима, радници ће, скенирајући "QR" кодове распоређене свуда по броду, имати пут „утабан“ на екрану.
„То су највећи и најмоћнији ратни бродови икада произведени за морнарицу, зато морамо да проналазимо паметније, сигурније и ефикасније начине рада“, каже генерални директор "BAE Systems" Мик Орд.
Носач авиона је грађен у шест бродоградилишта широм Велике Британије.
Гледајући поносно са масовног брода, менаџер интеграције Том Гифорд каже да нема никакве сумње у вези са тим како ће се осећати када буде завршен. „Ослобођено“, каже Гифорд уз осмех.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 27
Пошаљи коментар