Хиџаб а ла „Долче и Габана“
У неким европским земљама муслиманкама је забрањено ношење бурке, а негде се тражи и забрана покривања. Зато је прилично интересовање изазвала нова колекција дизајнерске куће „Долче и Габана“ која је традиционалној одећи муслиманки дала западну ноту.
Голишави модели нас више не изненађују. Али много скромнији, изазвали су светску пажњу. Дизајнери Долче и Габана су направили колекцију хиџаба и абаји. Славни дизајнерски пар је своју колекцију описао као очаравајућу визуелну причу о грациозности и лепоти дивних жена Блиског истока.
„То је економски приступ тржишту које је велики потрошач поготову бренда 'Долче и Габана', друго у целој колекцији користили су елементе своје најновије колекције у декору. То је модно речено, један додатни садржај“, каже дизајнер Игор Тодоровић.
Попут славних италијанских дизајнера размишља и наставница веронауке из Београда Лејла Аломеровић.
И она дизајнира традиционалну одећу муслиманских жена, али такву да би је пожелела свака жена. Она верује да би то могло да смањи тензије око хиџаба.
„Хтела сам да укажем и на ту једну моралну и религиозну ноту али и да укажем на ту једну естетску вредност која се темељи на најхуманијим вредности које наша вера пропагира, а то је морал и мир. Моји модели неће бити само манекенке него и муслиманке и немуслиманке“, каже Лејла.
Очекује да потез "D&G" покривање учини прихватљивијим у западном свету.
„Вероватно ће бити прихватљивије, ја се надам, да ће Европа схватити да мора да прихвати и друге вредности, а не искључиво своје вредности, да не пропагира супротстављеност него и суживот у другим вредностима, па и у одећи“, каже директорка Удружења „Гајрет“.
У потезу светског бренда не треба тражити скривена значења. Поготово не пружање руке муслиманкама, уверена је Аида Ћоровић из организације „Урбан ин“.
„Важно је да Европа и Америка почну на један озбиљнији начин да разговарају са муслиманским светом, то у крајној линији може да буде мода, али ја мислим да жене истока и запада, муслиманке и хришћанке треба и морају да разговарају и ту постоји огроман простор за дијалог да би се та два света боље разумела“, каже Аида Ћоровић.
Оно у чему се свакако Исток и Запад разумеју је профит и то не мали. Муслимански потрошачи су у 2013. години на одевање потрошили 266 милијарди долара, а процењује се да ће до 2019. тај износ порасти до 500 милијарди годишње.
Хиџаб дизајниран да прија и западњачком оку добро се уклапа у ту рачуницу.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 5
Пошаљи коментар