понедељак, 30.03.2015, 11:48 -> 14:01
štampajВек чувене „кока-колине“ боце
„Kонтур“ боца у којој је „Кока-кола“ продавала своје најпопуларније пиће, ове године обележава 100 година откако је пуштена у промет. Флашу је дизајнирао Ерл Р. Дин.
Давне 1915. године, компанија „Кока-кола“ покренула је такмичење међу својим добављачима боца за осмишљавање нове која би се разликовала од осталих флаша за пиће, преноси Танјуг. Циљ је био направити флашу коју ће људи препознати и у мраку, као и да, уколико се поломи, особа може тачно да каже о којој боци је реч.
Након што је Ерл Р. Дин победио на такмичењу, сада чувена, „контур“ боца постала је стандард за ту компанију.
Тим поводом у свету и код нас се обележава тај велики јубилеј, с обзиром на то да је „кока-кола“ пиће које је познато у целом свету и скоро да нема особе на планети која никада није чула за њу.
У „Миксер хаусу“ ће данас бити одржана креативна радионица и хуманитарна аукција, односно први у низу догађаја којима се прославља 100 година „контур" боце у Србији.
Изложба посвећена управо тој боци отворена је у Музеју високе уметности у Атланти. На изложби су први пут изложене и две оригиналне слике боце Ендија Ворхола поред више од 100 оригиналних уметничких дела и фотографија инспирисаних легендарном флашицом.
Изложба такође обухвата оригиналне прототипове и скице чувене боце, а представља званични почетак прославе стогодишњице флашице широм света.
Од напитка против главобоље до глобалног феномена
Историја „кока-коле" почиње у Ноксвилу, у Џорџији, када се 1833. године родио Џон С. Пембертон, који је осмислио то газирано пиће.
Млади Пембертон је са дипломом хемије кренуо у Колумбус, где је отворио радњу у којој је могао да експериментише и прави нове производе, а његов највећи сан био је да створи оригиналан производ.
Тако је већ 1885. године апотекар осмислио тоник, френч вајн кола (French Wine Cola), напитак веома сличан данашњој „кока-коли". Временом је Пембертон из њега избацио алкохол, додао друге биљне есенције и тако добио нови сируп без имена, а који је пре свега, лечио главобољу.
Пиће је било спремно, али не и јавност. Прве године продато је само 25 галона сирупа, а Пембертон је потрошио више на рекламу него што је зарадио од продаје.
Како је већ био у поодмаклим годинама, почео је да тражи партнера да му посао не би потпуно пропао.
Једини који је наслутио велики потенцијал „кока-коле" био је Ејза Г. Кендлер, млади и амбициозни трговац из Атланте. После Пембертонове смрти успео је да постане једини власник компаније. Кендлер је откупио сву опрему за производњу напитака и тајну формулу за само 1.200 долара, а дао је и 500 долара за сахрану старога апотекара.
Већ 1890. године напустио је све остале послове којима се бавио, да би се у потпуности посветио успеху напитка. Заједно са братом и неколико пријатеља, 29. јануара је основао друштво које данас постоји "The Coca-Cola Company".
Докле је стигла та компанија после века постојања сви на свету знају, јер је то пиће и данас једно од најпопуларнијих у свим крајевима планете.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар