Читај ми!

Сан малог Француза данас вреди 30 милијарди долара

Са 13 година се запутио у Париз, а са 19 отворио сопствену радњу. Век и по касније то је империја вредна 30 милијарди долара. Његово име било је Луј Витон.

Ветровитог летњег дана 1835. године, један 13-годишњак са истока Француске пешке се запутио у бљештави Париз.

После скоро 500 километара пута, ноћења кад пронађе одговарајуће склониште и обављања најгорих послова да би зарадио коју пару, две године касније коначно је стигао у Париз.

Млад и вредан, одмах се запослио код једног занатлије који је правио кутије, а касније - као 19-годишњак - отворио и сопствену занатску радњу у којој је почео ручну израду ковчега, какви су у та времена били главни пртљаг светских путника.

Његово име било је Луј Витон, а век и по касније, компанија коју је основао један је од најпрепознатљивијих луксузних брендова на свету и, по „Форбсу“, вреди скоро 30 милијарди долара!

„Луј Витон“ (Louis Vuitton) део је конзорцијума "LVHM", а директор тог конзорцијума и најбогатији Француз Бернар Арно, за Си-Ен-Ен каже да је авантуристички дух одувек „водио“ компанију.

„Историја 'Луја Витона' везана је за путовања. Испрва смо правили пртљаг за истраживаче, а током 20. века наши производи су се постепено мењали, у складу са животним стилом наших купаца“, прича Арно.

„Луј Витон“ је један од првих луксузних западних брендова који се појавио на тржиштима Кине и Монголије, а данас се окрећу неистраженим тржиштима Индонезије и Јужне Америке.

„Када сам 1991. отишао у Кину, на отварање прве 'Луј Витон' продавнице у тој земљи, на улицама сте могли да видите тек понеки аутомобил. Свуда само бицикли! Упркос тој чињеници, отворили смо луксузни бутик и данас их имамо више од 20, широм земље“, каже Арно.

Оно што опредељује „Луј Витон“ као луксузни бренд јесте ручна израда. Заиста, многи производи и данас се ручно израђују у погонима у Француској, а радници морају да прођу обуку која траје између 18 месеци и две године.

Арно верује да дуговечност бренда на тржишту луксузне робе „Луј Витон“ дугује посебној пажњи коју посвећује детаљима. Чувени монограм ЛВ, који је заштитни знак сваког производа, представљен је 1896. године.

Арно истиче да компанија не мора да има лого да би њен рад био препознатљив: „Оно што је 'Луја Витона' прославило је квалитет. Не радимо маркетинг, само правимо производе који су изузетног дизајна и израде.“

Године 1997, компанија је ангажовала Марка Џејкобса као креативног директора, чиме је започело дуготрајно и успешно партнерство које је трајало до краја 2013. Џејкобс је креирао прву колекцију гардеробе „Луја Витона“ и представио је на Недељи моде у Паризу. Од тада, бренд је познат и по театралним и китњастим модним ревијама.

„Веома је важно да кад имате креатора какав је Марк Џејкобс - који је геније - да му дате потпуну слободу... Недеље моде су тренутак кад дизајнери могу да покажу свету своје идеје“, каже о томе Арно.

"LVHM" такође поседује француске мегабрендове „Кристијан Диор“ (Christian Dior), „Живанши“ (Givenchy) и „Дом Перињон“ (Dom Perignon), а директор Арно - примећује Си-Ен-Ен - путује светом као амбасадор галског стила.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 28. август 2025.
23° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом