Читај ми!

Кина – обећана земља за купохоличаре

Њујоршка недеља моде, потврдила је да је обећана земља модне индустрије - Кина. Кинеска помама за луксузном робом променила је шопинг мапу света и велики број компанија тамо отвара продавнице, како би задовољиле глад кинеског тржишта за модерном одећом.

Колико су Кинези заинтересовани за западну моду, показује број њихових новинара на Њујоршкој недељи моде. Чак трећина акредитованих новинара је из кинеских медија.

За запослење у западним модним компанијама, знање кинеског језика постало је готово обавезно.

„Када имате у виду стање и кретање светске економије, било би глупо да амерички модни дизајнери игноришу огромно кинеско тржиште", рекао је Џејмс Мишка, власник компаније „Беџли Мишка".

Економски консултанти израчунали су да ће Кина до 2015. године заузети петину светског тржишта луксузне робе, са потрошњом од 27 милијарди долара.

„На западу је то тржиште презасићено и паметно је тражити нове купце међу људима који постају све имућнији, а немају довољну понуду луксузне робе", рекао је Дејвид Вулф, креативни директор „Донегер групе".

Запажено је да на кинеском тржишту модни брендови за купце средње класе нису толико успешни, колико они за купце са веома дубоким џепом.

Пет најпопуларнијих брендова у Кини, утврдили су консултанти, јесу они најскупљи: Луј Витон, Шанел, Гучи, Диор и Армани. Америчке модне компаније још заостају за европским.

„Очекујемо да за пет година две трећине нашег пословања буде ван Америке, а Кина ће нам бити најважније тржиште. Зато га пажљиво истражујемо, а улагања ће бити знатна", рекао је Крејг Ливит, извршни директор модне куће „Кејт Спејд".

Досадашња истраживања показала су да Кинези предност дају јарким бојама, посебно црвеној као боји радости, и сјајним материјалима, па дизајнери прилагођавају колекције њиховом укусу.

У међувремену, док све америчке компаније не отворе продавнице у Кини, Кинези су најбољи купци у њујоршким робним кућама.

Слично је свуда у свету, јер су Кинези постали велики путници. Прошле године су остварили 70 милиона путовања, на којима су потрошили 70 милијарди долара.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 27. јул 2025.
22° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом