Ледени човек Еци био је ћелавко тамнијег тена

Анализа генома открива нове детаље о изгледу мумије пронађене у леду италијанских Алпа. Тамне очи, мало или нимало пега и тамнији тен. Познато је и да је имао црну косу, али не и да ли се нервирао због тога што је био почео да ћелави.

Истраживачи који су спровели детаљну анализу генома како би сазнали више о генетској историји мумифицираног човека познатог као Еци и његовом изгледу, пронашли су гене који указују на ћелавост и тамнију кожу.

Алберт Цинк, коаутор студије и шеф Истраживачког института за проучавање мумија „Јурак“ (Eurac Research Institute for Mummy Studies), рекао је да је ово најтамнија боја коже забележена код савремених појединаца у Европи.

„Раније се сматрало да је кожа мумије потамнела због стајања у леду, али изгледа да је оно што сада видимо заправо Ецијева оригинална боја коже“, наводи Цинк.

Ецијеви геноми први пут су секвенционирани 2012. године.

Та анализа је показала је да је у питању мушкарац светле пути, густих маља по телу, светлих очију. Међутим, нова открића, откривају другачије особине захваљујући развоју технологије секвенцирања ДНК.

„Технологија секвенцирања је од тада напредовала и омогућила је истраживачима да генеришу геном високе покривености са прецизнијом анализом. То им је омогућило да добију нове информације и исправе ранија открића“, објаснио је Алберт Цинк.

Бавио се пољопривредом, али ко су му преци?

Студија указује на то да је Еци имао тамну пут током живота, што је претпоставка подржана претходном анализом коже мумије када су пронађене смеђе грануле меланина у најдубљем слоју епидерма.

Недавни налази такође оспоравају претходне претпоставке о пореклу леденог човека.

Налази из 2012. године наводе на закључак да постоји генетска сличност између Еција и данашњих становника Сардиније и да су Ецијеви преци били степски земљорадници.

Међутим, узорак из 2012. био је контаминиран модерним људским ДНК, што је могло довести до тих резултата.

Ново истраживање користи другачији метод екстракције, који је смањио контаминацију, а истовремено открива да је ледени човек имао висок удео гена који су били заједнички са раним пољопривредницима из Анадолије.

Ецијеви преци стигли из Анадолије

Јоханес Краус, коаутор студије са Института Макс Планк за еволуциону антропологију, у Лајпцигу, рекао је да су били изненађени што нису пронашли трагове источноевропских степских сточара у анализи, и нагласио да је удео гена ловаца-сакупљача у Ецијевом геному веома низак.

„Генетски, чини се да су његови преци стигли директно из Анадолије без мешања са групама ловаца скупљача“, навео је Краус.

Истраживачи примећују да је Еци одрастао и живео у данашњем Јужном Тиролу у северној Италији, те да су његови преци дошли из Анадолије и почели да мигрирају по Европи пре око 8.000 година.

Ецијеви сународници насељавали би прилично изолована подручја са релативно малим контактом са другим групама људи.

Цинк је истакао да су истраживачи сада боље разумели порекло леденог човека и да је студија унапредила њихово знање о томе како је Еци изгледао.

„Будуће реконструкције би то требало да узму у обзир“, навео је Алберт Цинк.

субота, 15. јун 2024.

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija