петак, 30.08.2019, 09:27 -> 10:19
Извор: РТС
Аутор: Марија Тошић
Човек који је направио прву игру за квантни рачунар
Развој квантних рачунара све више напредује, а њихове потенцијалне могућности и примене се још истражују. Иако смо још далеко од потпуно функционалних квантних компјутера за комерцијалну употребу, неки стручњаци су се запитали: шта тренутна квантна технологија може да учини за свет који знамо?
Др Џејмс Вутон, истраживач Одељења квантне технологије компаније IBM, први је човек који је направио игру за квантни компјутер и тиме покренуо колеге и љубитеље тзв. гејминга да размишљају о коришћењу доступних квантних технологија за програмирање и развој компјутерских игара.
„Испрва сам само хтео да истражим да ли квантни компјутери могу да се користе и у те сврхе. Прва игра коју сам направио била је Борба бродова, која је само имплементирана помоћу квантног компјутера и веома је једноставна апликација. Иако изгледа да је програмирање за квантне компјутере веома тешко и да је потребно бити научник, ја сам желео да покажем да ипак може било ко да научи да направи нешто попут Борбе бродова. Та прва игрица није прављена за играње, већ за упознавање људи са тиме како се програмира за квантни компјутер“, рекао је др Вутон за РТС.
После прве игре која је направљена 2017. године, Вутон је почео да развија нове игре за квантне компјутере, па је тако осмислио игру по принципу слагалице за оне који желе да уче о новом начину програмирања. Циљ игре је био да играчи развију интуицију за механику игре, како би разумели квантно програмирање.
Др Вутон истиче да је важно и занимљиво питање: Шта квантна технологија може да уради за свет компјутерских игрица?
„Класични рачунари су одлични у обављању већине послова потребних за игрице. Мислим да ће се и убудуће у те сврхе користити више класичне него квантне технологије. Ипак, квантни рачунари ће моћи да побољшају компјутерске игре. Постоје многи проблеми који су тренутно претешки да би се решили довољно брзо, па дизајнери игара морају да траже најбољи начин да их премосте. Коришћењем квантних рачунара они ће у томе бити слободнији. Најбољи пример је генерисање поступака, где насумична генерација садржаја може да буде побољшана и да омогући дизајнерима да експериментишу на нове начине“, објаснио је Вутон.
Овај научник је прве игре дизајнирао када је IBM направио пројекат Q – једину методу помоћу које се могло приступити правим квантним компјутерима. Др Вутон је користио IBM хардвер, обезбеђен преко IBM Q Experience услуге, док је за све игре користио програмски језик Python на класичном компјутеру. Од тада, IBM је направио отворени пројекат назван Qiskit и засад је то најбољи начин да се користи Python за програмирање на квантним рачунарима. Вутон верује да тај хибридни приступ у домену креирања игрица веома обећава: класични компјутери генеришу садржај, а квантни компјутери га анализирају.
„Мој савет људима који желе да експериментишу са квантним играма је да започну једноставно, примењујући једноставну механику игре. На пример, да користе кубит да би пратили да ли је брод потонуо или није, или помоћу неколико кубита да имплементирају понашање непријатеља“, поручио је др Џејмс Вутон, с надом да ће слободан приступ овој технологији помоћи људима да уче и учествују у науци која стоји иза квантних технологија. Дугорочно гледано, он се радује што ће видети сјајне игре које су омогућили квантни компјутери.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар