У Народном музеју Србије две изложбе са интернационалним предзнаком
У Народном музеју Србије отворене су две изложбене приче са интернационалним предзнаком. Поставке „Конфучијев родни крај – пријатељски Шандонг“, изложба кинеске древне културе и „Тежим путем“, стваралаштво страних уметница из колекције музеја.
Изложба кинеске древне културе, ритуала и музике „Конфучијев родни крај – пријатељски Шандонг" подељена је у пет целина и пролази кроз различите историјске епохе.
Представљени артефакти сведоче о пореклу и усавршавању културе ритуала и музике од неолита, затим династичке владавине, све до данашњице.
Конфучије је учење „хармоније у различитости“ уздигао на ниво универзалне етике.
„Ритуал и музика су много више од пуких појмова, они су срж и сублимација мудрости миленијумске кинеске цивилизације. Ритуал је обликовао спољашње понашање, успостављајући друштвени поредак, док је музика усавршавала унутрашња осећања негујући хармонију. Заједно они представљају јединствени духовни симбол кинеског народа“, наводи Бојана Борић Брешковић, директорка Народног музеја Србије.
Какав је био животни и уметнички пут жена које су се отиснуле у уметничко стваралаштво током епохе модерне истражује изложба „Тежим путем“.
Ауторка изложбе Јелена Дергенц издвојила је из стране збирке слике, цртеже и графике 20 уметница од друге половине 19. до претпоследње деценије 20. века.
,,Прво у 19. веку уметнице добијају већи значај и већу пажњу на уметничкој сцени. Управо тада креће експанзија женског стваралаштва на уметничкој сцени у читавој Европи. Тако да, раде, што у различитим техникама, али и у различитим уметничким правцима – од импресионизма, па до различитих врста савремених праваца“, напомиње Марија Јовичић, кустоскиња Народног музеја Србије.
Неке су потекле са дна друштвене лествице, неке из виших сталежа, а заједничка им је била тежња за еманципацијом и подршка колега Реноара, Тулуз-Лотрека, Дегаа, руских авангардиста.
Захваљујући пионирским подухватима ових уметница проширио се спектар тема и освојених слобода, а уследило је друштвено признање и могућност професионалног бављења уметношћу.
Коментари