Читај ми!

Завршетак БЕМУС-а у знаку опере за децу и светских звезда уметничке музике

Завршетак Фестивала београдских музичких свечаности обележила је премијера прве опере за децу „Дечја соба", по стиховима Десанке Максимовић. Београд је претходне две недеље угостио светске звезде уметничке музике.

У духу наслова „На сав глас", фестивал је окупио значајна имена домаће и светске музичке сцене. 

Било је наступа од солистичких до симфонијских прожимања традиције и младости.

Непредвиђено, али на задовољство љубитеља музике, БЕМУС је отворио Немања Радуловић, миљеник светске публике. То су потврдиле и овације.

Именом и наступом у првој недељи издвојио се руски виолончелиста, диригент и композитор Денис Шаповалов.

Препознатљив по мешавини класике и рока, свирао је на традиционалном и електричном виолончелу.

„Музика је за мене као религија, верујеш јој, осећаш је и сигуран си у њену моћ. У једном свом пројекту супротстављам музику Чајковског и рокенрол, али сада свирамо Вивалдија, он је као бескрајно лето", рекао је Шаповалов.

Домаћин БЕМУС-а једне вечери био је и „Мадленијанум". На тој сцени дует - виолине и виолончела. Посебан стил донеле су Ксенија Јанковић и Кандида Томпсон.

„Има скоро тридесет година од када сам била у Београду. Имам дивна сећања на то, и диван је осећај вратити се поново овде", изјавила је Кандида Томпсон, виолинисткиња.

Најбољи Фигаро на свету и најактуелнији баритон Америке. Тако описују Томаса Хемпсона.

Београдска публика слушала је арије из најпознатијих Вердијевих и Пучинијевих опера, у пратњи симфонијског оркестра РТС-а.

„Само кроз препознатљива имена највишег ранга можемо да наш фестивал и назовемо интернационалним у правом смислу те речи. Биће ми жеља да БЕМУС и наредних година бар једно ново име из тог сазвежђа највећих уметника представимо Београду", каже диригент Бојан Суђић.

Наш славни пијаниста Александар Маџар у оквиру БЕМУС-а започео је серију од осам концерата посвећеним Бетовеновим сонатама.

Каже да је његова мелодија јединствена и у историјском и политичком контексту.

Девета симфонија Бетовена је наравно врхунски пример баш тога - која је завршила као химна Европске уније", рекао је Маџар.

Размак у публици и маске на лицу посетилаца су једино што је указивало на ванредно издање БЕМУС-а. Све остало је било редовно. Тако БЕМУС и даље оправдава свој реноме.

среда, 24. септембар 2025.
18° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом