Композиција „Горгоне“ Вељка Ненадића уврштена на програм најстаријег фестивала на свету
Најстарији фестивал савремене музике на свету, ISCM фестивал, недавно је на програм уврстио оркестарску композицију „Горгоне“ Вељка Ненадића. Дело је у јуну изведено у Португалији. Дела овог младог композитора су и на програму овогодишње Међународне трибине композитора у Београду.
Реч је о тек трећем оркестарском остварењу српских стваралаца које се нашло на ISCM фестивалу. Још један успех за нашег младог аутора овог лета је и Награда „Клаусен Симон“, коју додељује Филхармонијски оркестар из Хамбурга. Ово изузетно уметничко признање обухвата поруџбину за ново дело и стипендију за уметничко усавршавање.
Композиција Два става Емпропти и Перпетум мобиле за две виолине и клавир првобитно је написана за једну виолину и клавир за светски познату виолинисткињу Јулију Хартег и до сада је изведена више од 30 пута у земљи и иностранству.
„Та композиција, како јој и само име каже, састоји се из два једноставна става и без обзира што је она формално класично компонована, рекао бих да је садржај занимљив јер је инспирисан неким различитим поетикама, различитим стиловима и различитим композиторима. Између осталог, ту чујемо утицаје Дебисија, Бартока, Прокофијева…, па рекао бих све до неког савременог фјужн џеза Кит Џерета, Чика Корије и тако даље“, наводи композитор.
Вељко Ненадић је један од најперспективнијих младих композитора код нас. Истакао се препознатљивим музичким стилом. Његова музика, богатим слојевима инспирације, дубоко је промишљена, инвентивна, комуникативна и веома изазовна за извођаче.
„Савремена српска музика доста се разликује од савремене музике великих европских земаља. Реакао бих да није јасан пут којим она иде. Није јасна школа, поетика, што у принципу и није толико лоше. Ми имамо и неке савременије, авангардне, концептуалне изразе, а с друге стране имамо композиције које имају неки традиционалнији приступ, више академски. За разлику од неких европских култура које су можда супериорније, али рекао бих да је тамо слика више једнолична у односу на наш музику“, напомиње Вељко Ненадић.
Композицију је завршио у класи Исидоре Жебељан, а тренутно похађа докторске студије код Драшка Аџића на Факултету музичке уметности у Београду, где ради као асистент на Катедри за композицију. Осим тога је пијаниста и оргуљаш.
Коментари