понедељак, 08.11.2010, 12:01 -> 00:14
Ода креативној слободи
Филм „Нико не зна за персијске мачке“, прича о иранским музичарима који покушавају да избегну цензуру, данас на „Слободној зони“. У Дворани културног центра још и „Драга“, „Капитализам: наша унапређена формула“ и „Медаља части“, а у Кинотеци „Карго: Изгубљено-нађено“, „Невидљиве“ и „Одавде до вечности“.
Шести међународни фестивал ангажованих филмова „Слободна зона" биће настављен данас у Београду са седам пројекција у Дворани културног центра (ДКЦ) и Музеју кинотеке.
У вечерњем програму у ДКЦ-у биће приказан ирански играни филм Нико не зна за персијске мачке редитеља Бахама Гобадија, који прати двоје младих андерграунд музичара и њихове покушаје да избегну цензуру.
Инострани медији, након учешћа на фестивалима у Кану и Мајамију, оценили су да је овај филм директна критика културне репресије, а истовремено ода личној и креативној слободи.
Следи пројекција румунског документарца Капитализам: наша унапређена формула, у којем редитељ Александру Соломон кроз „источноевропски коктел моћи и новца" упознаје гледаоце са највећим тајкунима у његовој земљи.
Поподне ће у ДКЦ-у бити репризирани румунско-немачки играни филм Медаља части аутора Калина Петера Нецера, као и амерички играни филм Драга (Precious) редитеља Лија Данијелса, у којем епизодне улоге играју Мараја Кери и Лени Кравиц.
На програму Кинотеке пажњу привлачи радна верзија документарца Карго: Изгубљено-нађено, о екс-Ју турнеји популарног музичара Дарка Рундека и Карго оркестра, редитељке Биљане Туторов.
У Кинотеци ће бити приказани и документарци Невидљиве младог аутора Николе Полића, Свет по Иону Б. румунског редитеља Александера Нанауа и Одавде до вечности Михаела Мадсена.
Сукоб традиције и модерног
На фестивалу „Слободна зона" синоћ је приказан играни филм босанске редитељке Јасмиле Жбанић На путу, који се дешава у Сарајеву 2008. године и говори о сукобу између традиционалистичког ислама и модерног, секуларног друштва.
У препуној Дворани културног центра Београда после пројекције са публиком су разговарали српска глумица Мирјана Карановић и хрватски глумац Леон Лучев.
Карановићева која игра епизодну улогу - жену са фереџом, наставницу енглеског језика, изјавила је да јој тај лик приватно није нимало близак.
„Никад не бих прихватила таква правила", нагласила је глумица и додала да је у току припрема за филм разговарала са женама у Босни које то јесу прихватиле.
„Мој је утисак да је код многих реч о моди, а постоји и потреба да се некоме или нечему припада. У доба духовног пада друштва јачају религије као идеја о спасу", рекла је Карановићева.
Лучев игра главну мушку улогу, младог човека који оставши без посла налази ангажман у муслиманском религијском кампу и постепено прихвата начела вехабија.
Он је изјавио да је реч о екстремном облику ислама и нагласио да је Жбанићева показала велику храброст јер је снимајући овај филм прва јавно проговорила о тој теми.
Премијера филма била је на овогодишњем фестивалу у Берлину, а српска публика видела га је на фестивалу „Синема сити" у Новом Саду.
На путу је учествовао и на фестивалу у Пули, где је добио Златну арену за режију и за главну женску улогу (Зринка Цвитешић).
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар