петак, 22.01.2010, 08:03 -> 09:27
štampajСтарт „7 Величанствених"
Шеста смотра европског дугометражног документарног филма у Београду почела је пројекцијом аустријско-немачког остварења „Пијаноманија”. У питању су филмови веома талентованих људи, чија се вештина огледа у креативном представљању живота обичних људи, оценио је селектор Фестивала Туе Стин Милер.
Шесто издање Фестивала европског дугометражног документарног филма „7 Величанствених" почело је у четвртак увече у великој дворани Центра „Сава" пројекцијом аустријско-немачког остварења „Пијаноманија" редитеља Лилијан Франк и Роберта Цибиса.
Звуци клавира на сцени велике дворане Центра „Сава" били су идеалан увод за филм који сведочи о потрази за савршеним звуком из перспективе човека који зарања у унутрашњост клавира.
Пронаћи прави инструмент и наштимовати га до савршенства мисија је клавир штимера челичних нерава - главног јунака остварења које је награђено на Фестивалу аустријског филма „Дијагонале" у Грацу, у категорији најбоља монтажа.
Директор и оснивач фестивала Зоран Поповић похвалио је овогодишњу селекцију, коју чине „најбољи документарни филмови око којих се отимају светски фестивали".
„Ово је историјски тренутак за српске фестивале. Први пут после премијере на нашем фестивалу филм одлази на велики фестивал у Берлину", истакао је Поповић.
Селектор фестивала Туе Стин Милер (Данска) истакао је на отварању да је ово смотра филмова веома талентованих људи, чија се вештина огледа у креативном представљању живота обичних људи.
„Ово је својеврсно путовање Европом, на коме ће публика упознати једног клавир штимера, фудбалске судије, Финце у њиховим дневним собама, социјалне раднике и имигранте у Паризу, појединце који су одлучили да живе ван урбанизоване Америке, сина који трага за својим мртвим оцем и фармера са севера Шведске, који је и лично дошао у Београд", истакао је Милер.
Према његовим речима, сви филмови говоре о људима који имају боље или лошије животе, о појединцима са специфичним професијама и онима који су одвојени од заједнице са чијим судбинама публика може да се идентификује.
За прво вече фестивала изабран је и белгијски филм „Судије" редитеља Ив Инана, Ерика Карда и Делфин Лерисеј, који је сниман у сарадњи са УЕФ-ом током Европског првенства у фудбалу 2008. године и говори о „људима у црном, које нико не познаје, а сви воле да их мрзе".
На репертоару „7 Величанствених" до 25. јануара биће и фински филм „Дневна соба нације" Јука Каркаинена, „Дошљаци" прослављеног редитељског пара из Француске Клодин Борије и Патриса Шањара, затим „У ритму природе" шведске редитељке Нине Хедениус и италијанско-америчка продукција „Испод нивоа мора" Ђанфранка Росија.
Фестивал ће затворити филм „Мој живот са Карлосом" Хермана Бергера-Херца, у копродукцији Шпаније, Немачке и Чилеа, који је првобитно замишљен као играни филм.
Због великог интересовања „Дневна соба нације" и узбудљива студија о имигрантима „Дошљаци" имаће две пројекције.
Традиционално, за време фестивала биће уприличена и радионица за професионалце и студенте у оквиру које ће мастер класове држати аутори филмова.
Цене улазница су 250 динара за малу салу, 300 динара за велику, док за комплет карата треба издвојити 1.755 динара.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар