Друмски спортиста са кармом... и утичницом

Серијска производња „Фискеровог“ спортског хибрида „карма“ започета је ове недеље у Финској. Америчка компанија испоруку првих возила са директним напајањем на струју, чија је цена 88.000 долара, очекује ускоро.

Амерички произвођач електричних аутомобила „Фискер" почео је у погону у Финској да израђује модел „карма" са утичницом, у оквиру плана по којем ће испоруке новог возила кренути наредног месеца на тржишта САД и Европе.

Производња возила чија цена достиже 88.000 долара, почела је средином недеље у фабрици финске компаније „Валмет аутомотив" у Усикаупунуки, изјавио је портпарол „Фискера" Роџер Ормишер.

„Валмет" такође у својим погонима израђује возила за „Порше", подсећају агенције.

Ново хибридно возило „карма" са утичницом може да пређе око 50 миља (око 80 километара) са једним пуњењем батерија, пре него што се укључи бензински мотор.

„Производња ће се покретати врло пажљиво, како би се обезбедио висок квалитет", рекао је Ормишер наводећи да ће ове године бити испоручено више од 7.000 возила.

Компанија „Фискер", коју је основао ауто дизајнер Хенрик Фискер, одлучила се на серијску производњу возила са директним напајањем на струју, у очекивању да ће порасти потражња за возилима која троше мало или нимало бензина и емитују мање штетних гасова од класичних аутомобила.

„Карма" се прикључује тржишту „зелених возила" на којем се већ налази компанија „Тесла моторс" са моделом „роудстер" који кошта око 109.000 долара, „Нисан" са возилом са петоро врата „лиф" на батерије и „Џенерал моторсов" (GM) аутомобил „волт" са утичницом.

Хенрик Фискер, извршни директор компаније, изјавио је у новембру да ће „Фискер" почети са припремама иницијалне продаје акција ове године како би се прикупио свеж новац за развој и истраживања.

„Фискер" је у јануару обезбедио 150 милиона долара за развој других модела, укључујући различите варијанте „карме" и седан модела „ниња" који кошта око 39.000 долара, чија ће производња почети наредне године у бившој фабрици „Џенерал моторса" у Делаверу.

Од америчког министарства за енергетику „Фискер" је минуле године добио 529 милиона кредита којим се финансира производна линија за модел „ниња".

„Фискер аутомотив" је недавно на Сајму аутомобила у Детроиту званично приказао серијску верзију хибридног модела „карма", саопштавајући да је до јануара примио 1.300 поруџбина. Основна верзија „карма" кошта 87.900 америчких долара, а прве испоруке купцима ће почети ускоро.

„Фискер" тренутно у САД има 22 дилера, с тим што би њихов број до краја године требало да порасте на 40. Компанија је у Детроиту показала и „карму С", кабриолет издање тог модела, са покретним тврдим кровом и хибридним погоном. Реч је о комбинацији 2,0-литарског четвороцилиндричног турбо бензинца, два електромотора са укупно 408 коњских снага и литијум-јонским батеријама, развијеним у сарадњи са компанијом „Квантум технолоџиз" (Quantum Technologies).

„Карма С" би требало да се појави у продаји 2011. године.

Стандардна „карма" седан постиже брзину од 100 километара на сат за 5,8 секунди, максимална брзина ограничена је на 125 миља на сат (200 километара на сат), док је аутономија око 560 километара, с тим што возило на електропогон може да пређе 80 километара.

„Фискер" има велике планове за бившу фабрику „Џи-Ем" у Делаверу, где би требало да се производи 100.000 електричних аутомобила годишње од 2013. године, са 2.500 запослених. У наредне четири године, у оквиру плана америчке адиминистрације, на путевима САД требало би да се нађе милион електричних возила.

Друга варијанта „карме" биће представљена на сајму у Франкфурту и биће лансирана у 2012. години, а почетком 2013. на тржиште би требало да стигне трећа верзија - кабриолет. У финској фабрици „Валмет" ће се у почетку израђивати све варијанте „карме", а породични седан назван „пројекат ниња" производиће се у Делаверу у САД од краја 2012. Његова цена биће око 40.000 долара, захваљујући пореским олакшицама америчке владе од 7.500 долара, чиме се стимулише производња и продаја „зелених" кола.