Откривена најмања планета ван Сунчевог система

Астрономи Насе открили најмању планету ван Сунчевог система. Због температуре од 1.500 степени живот на планети Кеплер-10б није могућ. Новооткривена планета 1,4 пута већа од Земље и од нас удаљена 560 светлосних година.

Америчка свемирска агенција (Наса) саопштила је да је открила најмању планету ван Сунчевог система, само 1,4 пута већу од Земље.

Новооткривена планета названа Кеплер-10б која кружи око звезде Кеплер-10, удаљена је од Земље 560 светлосних година и има сличне геолошке карактеристике, пренела је агенција АП.

Како се наводи у саопштењу, маса планете четири и по пута већа је од Земљине. Процењује се да је просечна густина „материјала" од којег Кеплер-10б сачињен око 8,8 грама по кубном сантиметру (као ковано гвожђе).

На планети није могућ живот, јер јој се орбита налази на 20 пута мањем растојању од њене звезде него што је Меркур удаљен од Сунца, па температура на њеној површини достиже 1.500 степени Целзијуса.

„Кеплер" је име свемирског телескопа лансираног 2009. године, са циљем откривања планета сличних Земљи ван Сунчевог система.

Телескоп има ултрапрецизан фотометар, који мери мале отклоне у сјају звезда до којих долази када нека од планета прође испред ње, навели су стручњаци Америчке свемирске агенције и нагласили да се величина планете може израчунати према трајању тих периодичних смањивања сјајности.

Астрономи су већ открили планете ван Сунчевог система које су по маси сличније Земљи, али до сада ниједна није била тако мала.

понедељак, 17. јун 2024.

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija