Ускоро летећи аутомобили?

Први модели летећих аутомобила у продаји можда већ од следеће године. Иако постоје два конкурентска прототипа, и даље постоје значајни технолошки и естетски проблеми у производњи мешавине кола и авиона.

Аутомобили коју могу и да лете одавно су предмет научне фантастике, али помаци у технологији ускоро би могли да омогуће да летећи аутомобили, односно хибриди аутомобила и авиона постану стварност.

Неки од првих прототипова могли би чак да се појаве на тржишту почетком следеће године, пренео је Глас Америке.

Оперативни менаџер ваздухопловне компаније „Терафјуџа" Ана Дитрик, верује да у Америци постоји тржиште за експериментални модел њене компаније, који су назвали „транзиција".

„Желели смо да покажемо да исто возило може да лети, да се креће путем, савије крила у разумном времену до једног минута, и да затим може да се паркира у вашој гаражи", каже Ана Дитрик.

Авијатичар Стив Сеинт, творац другог конкурентског модела летећих аутомобила, потиче из породице пилота. Његов отац бавио се пилотирањем у Јужној Америци где је Сеинт провео детињство.

„Одрастао сам у џунглама Амазоније, у Еквадору, где не постоје путеви. Према томе, ако желите да путујете - морате да летите", објаснио је Стив Сеинт.

Сеинт је основао „Ај-тек" (I-Tec) компанију, и каже да му је основни мотив при конципирању прототипа летећег аутомобила који је назвао „маверик" био - функционалност.

„Наш главни фокус су људи у удаљеним подручјима, хуманитарни радници и други активисти. Потребно је да пронађемо и комерцијално тржиште у Америци", објашњава Сеинт.

„Маверик" може да се креће брзином од 150 километара на сат на аутопуту. Када избаци крила изгледа као нека врста падобрана и може да прелети до 100 метара брзином од 65 километара на сат.

Транзиција" незграпна на путу, „маверик" у ваздуху

Мада се чини да ова два модела представљају значајне продоре, неки пилоти и ентузијасте нису толико одушевљени.

Џон Монет, оснивач „Сонекс еркрафта", компаније која развија спортске авионе на електрични погон каже да је ово занимљива идеја, али да се тражи сувише. По његовом мишљењу, прототипови летећих аутомобила се и даље суочавају са важним технолошким, као и естетским проблемима.

„Авиони морају да се производе по другачијим стандардима у односу на аутомобиле, а када их комбинујете добијате нешто што је врло осредње", каже Монет.

Међутим, Дитрик из „Терафјуџа" се не слаже са тим ставом и каже да се њена фирма иде ка следећој фази у производњи свог модела „транзиција".

Предвиђено је да први модел буде испоручен за 18 месеци, а цена тог летећег аутомобила требало би да износи око 200.000 долара.

Број коментара 10

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 21. август 2025.
33° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом