Бејби шарк – како је кратки клип на Јутјубу створио бизнис вредан 400 милиона долара
Када је Ким Мин-сок у јуну 2016. објавио 90-секундни снимак дечје песме, није имао појма шта ће тиме покренути. Глобални феномен „Бејби шарк“ до сада је прегледан више од 16 милијарди пута и најгледанији је клип у историји Јутјуба.
Не само да је очарала малишане и терорисала одрасле широм света, већ је поставила темеље да њен творац, „Пинкфонг“, постане медијска компанија вредна стотине милиона долара.
„Нисмо очекивали да ће се издвојити од нашег другог садржаја. Али, када погледамо уназад, то је била велика прекретница која је поставила сцену за наше глобално путовање“, рекао је Ким, извршни директор „Пинкфонга“, за Би-Би-Си из седишта фирме у Сеулу.
„Пинкфонг“ је јуче изашао и на јужнокорејско тржиште акција, где су деонице компаније порасле више од девет одсто првог дана трговања, дајући компанији процењену вредност већу од 400 милиона долара.
„Нисмо очекивали ни плату“
Компанија је основана 2010. године као "SmartStudy" и правила је дигитални садржај за децу до 12 година. Имала је само три запослена, укључујући господина Кима и технолошког директора фирме, Донгуа Сона.
„Канцеларија је била малена. Била је толико мала да ‘нисмо ни очекивали плату у то време’“, присећа се Ким, показујући на салу за састанке из које је говорио.
„Пинкфонг“ је прошао кроз неколико великих промена, укључујући преусмеравање фокуса на тодлере.
Фирма је нарасла на око 100 запослених и почела да даје приоритет једноставнијим, едукативним играма и садржају. „И тада се појавио Бејби шарк“, рекао је Ким.
Компанија се од 2022. званично зове "The Pinkfong Company", по веселој и радозналој лисици која се појавила у једном од њихових раних цртаних филмова.
Сада има око 340 запослених, са канцеларијама у Токију, Шангају и Лос Анђелесу.
Бејби шарк тренутак
Верује се да је Бејби шарк настао у САД 1970-их и да се често певао на дечјим летњим камповима.
Песма, која понавља фразу „Бејби шарк, ду, ду, ду, ду, ду, ду“, привлачна је деци, „иако вероватно иритантна одраслима“, каже медијски аналитичар Кевин Чу са Нанyанг технолошког универзитета.
Ким је такође врло свестан колико је песма заразна.
„То је као К-поп песма. Веома је брза, ритмична и заразна“, рекао је, додајући да мелодија има „скандирајући“ ефекат који је чини лаком за памћење код деце.
Али песма је моментално постала хит, а прави замах је добила када је њен плес приказиван на дечјим догађајима у југоисточној Азији.
Снимци деце и одраслих који плешу на песму почели су да се шире интернетом, и клип је постао виралан.
У канцеларији „Пинкфонга“ је владала „фестивалска атмосфера“, док је тим гледао како број прегледа стрмоглаво расте, каже Ким.
У новембру 2020. Бејби шарк клип је постао најгледанији на Јутјубу.
Коментари