Читај ми!

Повратак локомотиве 666-003, познатије као „Сутјеска“

Радници „Железница Србије“ из Секције за одржавање возних средстава Краљево, успешно су ремонтовали и оспособили за редован саобраћај локомотиву серије 666-003, познатију под називом „Сутјеска“.

„Сутјеска“ је већ укључена у редован железнички саобраћај, а због својих карактеристика ангажована је за вучу теретних железничких композиција.

Реч је о локомотиви из састава „Плавог воза“, који је користио Тито, бивши председник СФРЈ.

Комплетна инвестициона оправка „Плаве локомотиве“ обављена је за само пет месеци, што је велики подвиг краљевачких железничара, с обзиром на то да до сада није била пракса да секција која нема и не одржава одређену серију локомотива на њој обавља инвестициону оправку. Радници краљевачке Секције за одржавање возних средстава ову локомотиву поправљали су уз редован посао текућег одржавања возних средстава.

На „Сутјесци“ су осим редовних урађени и додатни послови ради побољшања услова рада машиновођа, као што је реконструкција постојећег начина грејања управљачница.

Додата је још по једна електрична грејалица, која је комплетно производ радника краљевачке секције, у сваку управљачницу. Урађен је и нови дупли под у управљачницама, а седишта машиновођа су комплетно ремонтована ради боље удобности. Такође, комплетан ентеријер управљачнице је побољшан тако да је добијен додатни комфор за особље.

Краљевчани су успели и да ремонтују турбокомпресор за прехрањивање дизел мотора, јер је постојећи био потпуно уништен када је у њега својевремено продрла вода, па је корозија потпуно уништила поједине његове делове.

Укупни трошкови инвестиционе оправке локомотиве 666-003 износе око 33.000 евра, не рачунајући трошкове радне снаге, јер је оправка рађена уз редован посао за који радници већ добијају плату. То је огромна уштеда када се упореди са инвестиционом оправком оваквог ранга, која код ремонтера кошта у просеку око 500.000 долара.

Иначе, за „Плави воз“ су 1978. године произведене четири локомотиве серије 666. Све су имале своје надимке, тако је 001 названа „Динара“, 002 - „Козара“, 003 - „Сутјеска“ и 004 - „Неретва“. После Титове смрти укључене су у редован железнички саобраћај.

Локомотива „Сутјеска“ је прва и једина локомотива ове серије на којој је инвестициона оправка урађена у оквиру „Железница Србије“.

Број коментара 22

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 27. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво