понедељак, 02.02.2015, 23:25 -> 00:34
Супербоул, време реклама
Суперфинале америчког фудбала, Супербоул, осим што је најгледанији телевизијски програм на свету - гледало га је прошле ноћи чак 114 милиона људи широм света - има и најскупље рекламно време. Због тога се незванично може сматрати и светским првенством у адвертајзингу.
Углавном не подносимо да нам омиљену серију, филм или утакмицу прекине реклама. Али, више од 100 милиона људи, једном годишње једва чека полувреме, само да би гледало рекламе.
„Супербоул није само утакмица у првом плану, то је једна комбинација спорта, шоу-програма и реклама које једино тада постају оно што нису у остатку године. Једино тада су рекламе део шоу-програма. Компаније које се рекламирају тада мисле да је Супербоул време када оне треба да поентирају“, каже Марко Влаховић, део Креативног тима РТС-а.
Ове године поентирао је један пас, хамбургер, анимирани ликови, али и стварни глумци и модели - у рекламама за сокове, пиво, аутомобиле, видео-игре. За компаније то су најпрестижнији, али и најскупљи минути - 30 секунди кошта четири и по милиона долара, а минут двоструко више.
„Нема то свако да плати. То су већ неки етаблирани брендови који ту само показују своју моћ и, у ствари, награђују поверење које њима та публика пружа. Ту се ствара неки однос поверења и лојалности и посвећености у оба смера између публике и бренда и обрнуто“, каже Марко Влаховић.
Да ли је за време Супербоула реклама надмашила фудбал? Мало ко ће се сетити ко је био победник финала пре десет или чак 30 година, али хоће рекламе која је те вечери била најбоља.
„То је реклама 'Фолксвагена', са дечаком који је џедај или реклама, која је једна од најбољих реклама у историји адвертајзинга, представљање 'Мекинтоша' '84, коју је режирао Ридли Скот“, истиче Марко.
Спортски догађај који се преноси у више од 225 земаља, ове године је оборио рекорде на друштвеним мрежама. Током финала било је око 28 и по милиона твитова и преко 265 милиона коментара и лајкова на Фејсбуку.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар