среда, 26.11.2014, 16:00 -> 17:11
štampajЗа празнике никако не поклањајте новац и златне рибице!
С приближавањем новогодишњих и божићних празника све је већа и дилема око избора поклона, али оно што је сигурно је да, показује истраживање, треба избећи даривање готовине, златних рибица и соли или шампона за купање.
Да ли ће се поклон допасти ономе коме је намењен, много више зависи од пажње која се придаје приликом одабира поклона, него од његове цене, а давање новца може чак и да увреди, резултати су истраживања које је спровела компанија „Мастеркард“.
Истраживање којим је обухваћено више од 15.000 људи у 17 европских земаља имало је за циљ да открије шта људи воле, а шта мрзе при давању и примању поклона.
Готово трећина Европљана сматра да је новац као поклон знак непажње што може бити увредљиво, а једна од десет особа сматра да је то потенцијални разлог за свађу с вољеним особама, наведено је у саопштењу компаније „Мастеркард“.
Главни разлози због којих ће неко ценити поклон су разумевање онога шта прималац поклона заиста жели (87 одсто) и указана пажња (86 одсто).
Да цена поклона које добијају од драгих људи, уопште није битна сматра 97 одсто анкетираних.
Највише пажње куповини поклона у Европи придају Чеси – 91 одсто сматра да је пажња одлучујући фактор приликом одабира поклона.
Швеђани и Пољаци се највише стиде када купе поклон у који није уложено довољно пажње, док за лошим поклонима које су некоме дали, најмање жале Французи и Белгијанци.
Поклањање новца сматра се најнеприкладнијим у Шпанији (52 одсто) и Италији (45).
Готовина као поклон иницираће препирку код сваког четвртог становника Турске, више него у било којој другој европској земљи.
Поред новца, поклони које Европљани, такође сматрају последицом непажње, су златне рибице (52 одсто), кућни апарати (35), постељина (26) и козметички производи за купање (26).
Сваки четврти испитаник зажалио је што некада није придао више пажње одабиру поклона, а готово половина анкетираних изјавила је да је била разочарана када су примили непажљиво одабран поклон.
Истраживање је показало и да трећина Европљана почиње с куповином поклона месец дана унапред, а 45 одсто у потрагу за поклонима креће недељу дана или мање пре празника.
Поклон у задњи час чешће купују мушкарци него жене, а готово трећина испитаника верује да је то разлог што су примили непажљив поклон.
Најбољи у планирању празничне куповине су Британци, будући да 38 одсто поклоне купује чак месецима раније.
Истраживање је спроведено анкетом на интернету, од 1. до 15. октобра 2014. године.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар