субота, 15.03.2014, 20:25 -> 21:05
štampajМанија која је „запалила“ планету!
Уз помоћ такозваних паметних телефона и веб камера свакодневно настају милиони фотографија, да би се њима затим пуниле друштвене мреже. Феномен аутопортретисања или „селфи“, према оцени стручњака води у суноврат. Приватност је ишчезла, а живот у сфери слика изазвао је колективну егоманију.
Позирању и сликању не одолевају ни најпознатије личности у свету. Обама на сахрани Манделе или папа Фрања са тинејџерима. Портретисање, најчешће мобилним телефоном - „запалило“ је планету.
„То више раде девојке - заправо саме себе сликају на предавањима, на вежбама, у читаоници, у кафићима, испред факултета“, кaже један студент.
„Једно време је било јако популарно сликање у купатилу - то су биле серије слика“, објашњава један Београђанин.
„Једва чекају да окаче слике на Фејсбук и чека се лајк, то је поента“, истиче једна студенткиња.
Присуство у виртуелном простору постало је императив. Живот у сфери слика изазвао је колективну егоманију, кажу стручњаци.
„Једина важна ствар јесте бити виђен. Не само да смо били негде - већ да то поделимо са другима да добијемо што више лајкова или позитивних коментара или представимо себе у што бољем светлу“, каже културолог доктор Маја Вукадиновић.
У трци да се на друштвеним мрежама скрене пажња - неретко се посрне у вулгарност, па и бизарност.
„Приватност је ишчезла. Све је очигледнија потреба људи да све оно што је најинтимније најприватније, поделе са другима, тако да можемо да говоримо о рекламирању приватности. Људска интима све чесшће постаје роба“, закључује Вукадиновићева.
А све то нас - све више претвара у дводимензионална бића.
„То може да доведе до занемаривања других аспеката свог живота и стварања да је сопствена вредност и самовредновање везано само за спољашњи изглед или за достизање неких идеала и стереотипа који често медији нуде као норме лепоте и прихватљивости. Инсистирање на визуелном - занемарује контемлативност, маштовитост, инторспекцију“, каже психотерапеут Невена Чаловска.
Без тога нема суштине - додају стручњаци и поручују младима да потребу за самобрендирањем замене радом на обогаћивању сопствене личности.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 6
Пошаљи коментар