Читај ми!

Манија која је „запалила“ планету!

Уз помоћ такозваних паметних телефона и веб камера свакодневно настају милиони фотографија, да би се њима затим пуниле друштвене мреже. Феномен аутопортретисања или „селфи“, према оцени стручњака води у суноврат. Приватност је ишчезла, а живот у сфери слика изазвао је колективну егоманију.

Позирању и сликању не одолевају ни најпознатије личности у свету. Обама на сахрани Манделе или папа Фрања са тинејџерима. Портретисање, најчешће мобилним телефоном - „запалило“ је планету.

„То више раде девојке - заправо саме себе сликају на предавањима, на вежбама, у читаоници, у кафићима, испред факултета“, кaже један студент.

„Једно време је било јако популарно сликање у купатилу - то су биле серије слика“, објашњава један Београђанин.

„Једва чекају да окаче слике на Фејсбук и чека се лајк, то је поента“, истиче једна студенткиња.

Присуство у виртуелном простору постало је императив. Живот у сфери слика изазвао је колективну егоманију, кажу стручњаци.

„Једина важна ствар јесте бити виђен. Не само да смо били негде - већ да то поделимо са другима да добијемо што више лајкова или позитивних коментара или представимо себе у што бољем светлу“, каже културолог доктор Маја Вукадиновић.

У трци да се на друштвеним мрежама скрене пажња - неретко се посрне у вулгарност, па и бизарност.

„Приватност је ишчезла. Све је очигледнија потреба људи да све оно што је најинтимније најприватније, поделе са другима, тако да можемо да говоримо о рекламирању приватности. Људска интима све чесшће постаје роба“, закључује Вукадиновићева.

А све то нас - све више претвара у дводимензионална бића.

„То може да доведе до занемаривања других аспеката свог живота и стварања да је сопствена вредност и самовредновање везано само за спољашњи изглед или за достизање неких идеала и стереотипа који често медији нуде као норме лепоте и прихватљивости. Инсистирање на визуелном - занемарује контемлативност, маштовитост, инторспекцију“, каже психотерапеут Невена Чаловска.

Без тога нема суштине - додају стручњаци и поручују младима да потребу за самобрендирањем замене радом на обогаћивању сопствене личности.

Број коментара 6

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 21. септембар 2025.
23° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом