среда, 23.05.2012, 17:16 -> 19:13
štampajВаздушни јастук за пешаке
Шведска компанија „Волво“ представилa je нови модел „В40“, који је опремљен првим ваздушним јастуком за заштиту пешака. У надуваном положају ваздушни јастук прекрива читав доњи део ветробранског стакла, што траје тек неколико стотих делова секунде!
Нови аутомобил „волво В40" имаће уграђен ваздушни јастук за пешаке што ће бити нова прекретница безбедносних система, саопштила је корпорација „Волво аутомобили".
Систем се заснива на седам сензора, напредној технологији и ваздушном јастуку који се активира муњевитом брзином у подручју ветробрана.
Од свих жртава саобраћајних несрећа у Кини, 25 одсто чине пешаци, док је у Европи тај број мањи и износи 14, а у САД 12 одсто.
Много је већи постотак теже и лакше повређених пешака, а најозбиљније повреде главе пешака настају ударцем у поклопац мотора, доњи део ветробранског стакла и носаче крова.
Виши технички саветник за безбедност при компанији „Волво" Томас Броберг, рекао да је поносан што може да понуди аутомобил са ваздушним јастуком за пешаке.
„Његова намена је да заштити пешаке у одређеним ситуацијама, односно приликом ударца у поклопац мотора, доњи део ветробранског стакла, или носач крова и тако спречи озбиљније повреде главе", прецизирао је Броберг.
Сензори уграђени у предњи део возила шаљу сигнале контролној јединици, а када аутомобил оствари контакт с одређеним објектом, долази до промене сигнала.
У том тренутку контролна јединица процењује добијени сигнал и, у случају да утврди да је објекат заправо нога пешака, активира ваздушни јастук.
Шарке поклопца мотора су опремљене пиротехничким механизмом ослобађања, који у случају активације система ослобађа задњи део поклопца мотора.
Истовремено, ваздушни јастук почиње да се пуни гасом и надувавањем подиже поклопац мотора 10 сантиметара.
Остварени размак између поклопца мотора и тврдих компоненти у моторном делу ствара простор за деформисање поклопца мотора, чиме се ствара учинак амортизовања, односно поклопац мотора „прихвата" пешака.
У надуваном положају ваздушни јастук прекрива читав доњи део ветробранског стакла, односно две трећине ветробранског стакла и носача крова.
Читав процес активације система и надувавања јастука траје тек неколико стотих делова секунде!
Систем ваздушног јастука за пешаке је активан при брзинама између 20 и 50 километара на сат, а готово 75 одсто свих незгода с пешацима догађа се при брзинама до 40 километара на сат.
Познати произвођач аутомобила пре две године представио је систем откривања пешака с функцијом аутоматског кочења, који помаже у избегавању контатка с пешаком при брзини до 35 километара на час, а при већим брзинама значајно се смањује брзина налета на пешака.
Тај систем, у комбинацији с новим ваздушним јастуком за пешаке, права је комбинација за заштиту пешака.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 7
Пошаљи коментар