среда, 21.12.2011, 18:23 -> 12:07
štampajКочнице које штеде гориво
Нови кочиони систем који је развио познати јапански произвођач аутомобила „Мазда“ користи кондензаторе за складиштење електричне енергије, што би требало потрошњу горива да смањи 10 одсто.
Компанија "Mazda Motor Corporation" развила је први регенеративни кочиони систем који користи кондензаторе, па у условима вожње са честим убрзањима и успоравањима утиче на смањење потрошње горива до 10 одсто, саопштила је данас та компанија.
Кинетичка енергија која се користи при кочењу код овог система уз помоћ алтернатора са променљивим напоном претвара се у електричну енергију до 25 волти, а затим се шаље кондензатору на складиштење.
То значи да се кондензатор, специјално развијен за употребу у возилима, може напунити за пар секунди.
Та енергија се користи за покретање електропотрошача попут клима-уређаја, што смањује оптерећење мотора и утиче на смањење потрошње горива.
Овај систем биће примењиван у серијској производњи од 2012. године.
Нови систем, који су у „Мазди" назвали "i-ELOOP", представљен је први пут у концепт моделу „такери" на сајму аутомобила у Токију, крајем новембра.
Овај модел спаја нови језик дизајна "Kodo" и јединствену "SKYACTIV" технологију у једној лимузини средње категорије, уз нови систем кочења "i-ELOOP".
Нови систем користи кондензаторе за складиштење електричне енергије, а предност оваквог система у поређењу са батеријама јесте то што се кондензатор много брже пуни и празни и има много дужи радни век без губитка у перформансама.
Такође, за разлику од других система, „Маздиним" возилима нису потребни ни специјални електромотор нити додатне батерије, што смањује и трошкове и тежину возила.
Иначе, скраћеница "i-ELOOP" означава "Intelligent Energy Loop", односно интелигентни кружни проток енергије.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 10
Пошаљи коментар