Читај ми!

Kina bojkotuje japansku industriju

Japanski proizvođači automobila nastavljaju proizvodnju u Kini, prekinutu pre više od dve nedelje, zbog demonstracija i štrajkova radnika izazvanih nezadovoljstvom u vezi teritorijalnog spora između dve zemlje. Štrajkovi su smanjili proizvodnju za 50 odsto u svim fabrikama u Kini.

Posle antijapanskih protesta i serije državnih praznika u Kini, japanske fabrike automobila nastavljaju proizvodnju u najmnogoljudnijoj zemlji sveta prepolovljenim kapacitetom.

Vrtoglavi pad u potražnji za japanskim vozilima u Kini je novo veliko iskušenje za japansku privredu, koja se bori sa posledicima prošlogodišnje katastrofe i problemom precenjene domaće valute.

Japanski proizvođači automobila od ponedeljka su nastavili svoje operacije u Kini, koje su bile prekinute više od dve nedelje zbog antijapanskih demonstracija i štrajkova radnika izazvanih nezadovoljstvom u vezi sa teritorijalnom sporom između dve zemlje, ali i zbog serije državnih praznika u najmnogoljudnijoj zemlji sveta.

Najveći japanski proizvođači objavili su konkretne mere koje će preuzeti u vezi sa posledicama septembarskih antijapanskih demonstracija u Kini u kojima su uništavana vozila japanskog porekla i napadani prodajni objekti japanskih preduzeća.

"Tojota", "Nisan" i "Honda" saopštili su medijima u Japanu da proizvodnju u Kini nastavljaju upola manjim kapacitetom dok se politička situacija ne iskristališe i ne postane jasno da li će se trenutni bojkot japanskih proizvoda u Kini produžiti ili neće.

Pored bojkota, japanske fabrike suočavaju se i sa problemom straha kineskih građana, jer su neki od njih koji poseduju japanska vozila tokom septembarskih protesta bili maltretirani od strane ljutih demonstranata.

Postrojenja najvećeg japanskog proizvođača automobila "Tojote" mesečno u Kini izbace na tržište oko 80.000 vozila, ali izvori u toj gigantskoj korporaciji koja godišnje proizvede 10 miliona četvorotočkaša tvrde da će proizvodnja u Kini biti smanjena čak 56 odsto, na samo oko 35.000 vozila mesečno.

"Tojota" je 26. septembra, četiri dana pred početak praznika u Kini, poslala svoje radnike iz dve fabrike, u Tienđinu i Gvangdongu, na preuranjeni odmor, kako bi smanjila proizvodnju modela Korola i Kamri u skladu sa iznenada opalom potražnjom.

Prošle godine "Tojota" je prodala 900.000 vozila u Kini i njen plan je bio da ove godine dostigne milion.

Japanski proizvođači automobila smatrali su da će im ova godina doneti veliki napredak u prodaji u Kini, pa su za 2012. godinu projektovali porast prodaje između 8 i 21 odsto u odnosu na 2011. godinu.

Najveći udeo na kineskom tržištu ima "Nisan", koji je planirao da ove godine kineskim kupcima preda ključeve za čak 1.350.000 svojih vozila.

Pored već pomenutih milion vozila "Tojote", očekivalo se da će u ruke kineskih mušterija dospeti i 750.000 automobila "Honde" i oko 250.000 vozila "Mazde", dok procene u vezi sa proizvođačima "Suzuki" i "Micubiši" nisu dostupne.

Sudeći po trenutnoj političkoj situaciji i prodajnim rezultatima, broj prodatih japanskih vozila mogao bi biti 30 do 40 odsto manji od zacrtanih ciljeva.

Osim "Tojote", i "Nisan" i "Honda" objavili su drastičnu redukciju od oko 50 odsto u proizvodnji u svojim postrojenjima u Kini. Redukcije će biti ostvarene kroz ukidanje noćne smene, skraćivanje radnog vremena po danu i povećanje intervala između proizvodnih jedinica na proizvodnoj traci.

Kina je najveći spoljnotrgovinski partner Japana, a godišnja razmena dve zemlje dostiže oko 200 milijardi evra, pa će uništavanje japanske imovine u Kini i bojkot japanske robe u znatnoj meri imati negativan uticaj na izvozno orijentisanu japansku ekonomiju, uzdrmanu prejakim jenom i velikim troškovima obnove nakon prošlogodišnjeg katastrofalnog zemljotresa.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 08. јун 2025.
31° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом