Читај ми!

Donje Krajince - uz merdevine pa na most

Most preko Južne Morave, u Donjem Krajincu kod Leskovca, o kojem smo više puta govorili jer se preko njega prelazilo samo merdevinama, konačno će dobiti prilazne puteve. Možda mesto gde je podignut nije najsrećnije odabran, kažu meštani, ali morao je mnogo ranije da se stavi u funkciju. Uz završetak mosta, meštani će dobiti i dva puta, u dužini od oko 5 kilometara.

Nadrealno, nezamislivo, nedopustivo. Više od dve decenije put do mosta vodio je preko merdevina. Sačuvane kao vredan eksponat, da svedoče o neshvaćenosti seljana i nerazumljivoj odluci nadležnih da im izgrađeni most preko Južne Morave ne bude znatno ranije na korist.

Jovica Tošić, ovčar iz Donjeg Krajinca, kaže: "Merdevine su mi bile jedini način da prođemo preko mosta ovde, dvadesetak godina one su me vodile. Ima ljudi koji imaju i pčele, i ja sam prolazio. Ima i onih krave što čuvaju, oni su četri kola iskršili idejući tamo stoku čuvaju preko vodu, ja imam farmu tam."

Da nije bilo blokade važne saobraćajnice Leskovac-Vlasotince kod izlaza na auto-put, u februaru ove godine, teško da bi radovi počeli. Očigledno, nedostajala je volja da se započeto završi. Do mosta, koji vodi ka njivama s druge strane reke, nikao je put u koji je ugrađeno 18 000 kubika šljunka. Trenutno se postavlja armatura za prelaznu ploču.

Milan Mančev, šef gradilišta, dodaje: " Planiramo za nekih dva meseca da budu radovi konačno gotovi."

Meštani su još u neverici, dođu, pogledaju, popričaju sa radnicima.

Novica Savić, radnik , navodi: "Leti sezona, zimi sezona i moramo da radimo i sve ide po planu."

Gotovo svakodnevno kraj mosta i radova je Batica Stojanović. Dvadeset godina je kucao na mnogobrojna vrata lokalne samouprave, slao državnom vrhu dopise, molio medije za pomoć. Nestvarno je, kaže, da će uskoro ovuda i traktori.

Batica Stojanović, meštanin Donjeg Krajinca, objašnjava. "Ja sam po prirodi čovek optimista, ali bojao sam se da li ćemo uopšte da dočekamo ove dane. Mnogi ljudi, nažalost, nisu dočekali, i valjda ćemo imati sreće da doživimo da pređemo i da se ponovo vratimo na svoju imovinu, na svoju dedovinu , da obnovimo to što je zaraslo u korov, da nastavimo normalan život."

Izgradnja i završetak mosta nisu ingerencija lokalne samouprave. Ali, da je bilo više inicijative grada i sluha države, problem bi bio mnogo ranije rešen.

Novica Nikolić, direktor JP „Urbanizam i izgradnja" Leskovac, kaže. "Sada smo u situaciji da ćemo imati završne radove zahvaljujući Republici Srbiji, odnosno Javnom preduzeću „Putevi Srbije". Predmet ugovora, odnosno radova, je izgradnja samih navoza, odnosno prilaza mostu. Ali, pored toga biće urađeni putevi koji će spojiti od mosta do Biljanice, biće uređen put, kao i od samog mosta do Donjeg Krajinca. To je sve ukupno negde oko 4 kilometra, negde oko 67 miliona dinara."

Donje Krajince, naslonjeno na auto put, čuveno je po proizvodnji ranog povrća. Uz most, dobiće i puteve s obe strane Južne Morave, čime će im veza sa susednim selima, u kojima su pošta, ambulanta, osmogodišnja škola, biti vešestruko kraća.

 

недеља, 22. јун 2025.
21° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом