Jak vetar i koronavirus ometaju radove na auto-putu Bar-Boljare

Zbog virusa korona u pitanje je dovedena završnica prve deonice auto-puta Bar-Boljare, od Podgorice do Kolašina. Rok je oktobar, a izvođač kineska kompanija Si-ar-bi-si, koja gradi puteve i u Srbiji, zbog epidemije virusa ostala je bez dela radnika koji su otputovali u Kinu na odmor.

Od Podgorice do Kolašina, novi put, dug 41 kilometar, uskoro će zameniti magistralu, sagrađenu duž kanjona Morače pre 58 godina, a putovanje će biti bezbednije i trostruko kraće.

Osamdeset pet posto radova je završeno, probijeno 16 dvocevnih tunela i podignut dvadeset jedan most nove moderne saobraćajnice.

Duško Rondović, glavni inženjer na prvoj deonici auto-puta kaže da je ono što najviše smeta u izvođenju radova, posebno na mostu "Moračica" je vrlo jak vetar, koji može da duva i 25 do 30 metara u sekundi, koji onemogućava rad, posebno u zimskim uslovima.

Dve stotine metara nad kanjonom Morače, izgleda kao da koračate među oblacima. U ovaj most na pet stubova, širok gotovo 24 metra, ugrađeno je 100.000 kubika betona, a zbog jakih vetrova koji gotovo uvek duvaju, biće podignuti i četiri metra visoki vetrobrani.

U špicu izgradnje, na ovoj deonici je bilo angažovano oko 3.000 radnika, većinom Kineza. Od oko 1.000 sada uposlenih, 400 kineskih radnika je još u Kini, gde su bili na odmoru, a nisu se vratili zbog epidemije koronavirusa.

"Da li će uticati ova situacija na produžetak roka, na ovaj projekat, to ne možemo sada znati. Izvođači imaju mogućnost da - ukoliko ovaj problem ne bude mogao da se prevaziđe povratkom radnika iz Kine, mogu da angažuju domaću radnu snagu, radnu snagu iz regiona, okruženja", kaže Miroslav Mašić iz Ministarstva saobraćaja i pomorstva Crne Gore.

Ovde navode da se potpuno pridržavaju preporuka Instituta za javno zdravlje Crne Gore, koji je nivo rizika od epidemije korona virusa označio umerenim.

Auto-put koji će se u Boljarima spojiti sa projektovanom srpskom deonicom, povezaće Beograd i Južni Jadran, jadranske, sa lukama na Dunavu i dalje sa celom mrežom panevropskih koridora.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 18. мај 2025.
15° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом