Širokotrupni avion "Er Srbije" sleteo na Aerodrom "Franjo Tuđman"
U ranim jutarnjim satima i zvanično je počelo komercijalno poslovanje novog putničkog terminala zagrebačkog aerodroma "Franjo Tuđman", a u 8.30 je na njegove piste sleteo i širokotrupni avion A-330 "Er Srbije" iz Beograda.
To je prvi put da je jedan toliko veliki putnički avion sleteo na zagrebački aerodrom.
Nakon više od 35.000 različitih testiranja novog terminala, uključujući i sletanja i poletanja aviona sa putnicima u zadnjih desetak dana, u utorak ujutro, u 5.50 časova, sa novog terminala poleteo je prvi avion nacionalnog prevoznika "Kroacija erlajnz", u redovnom prometu iz Zagreba za Dubrovnik, koji će u toj luci činiti oko 55 odsto ukupnog prometa.
Na zagrebački aerodrom će sletati avioni još 22 avio-kompanije. Među njima je "Katar ervejs", čijim letom je jutros u Zagreb sleteo prvi avion na novi terminal, preneli su hrvatski mediji.
Gradnja novog terminala trajala je tri godine i dovršena je u planiranom roku. To je najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj u poslednjih 10 godina. Uloženo je oko 300 milioina evra.
Iza investicije stoji udruženje firmi Međunarodna zračna luka Zagreb (MZLZ), koja, pošto je 2013. postala tridesetogodišnji koncesionar, i upravlja tim aerodromom. Koncesiju čine "Aeroports de Paris Management", "Bouygues Batiment International", "Fond Marguerite", "IFC", "TAV Airports" i "Viadukt".
Novi terminal se prostire na površini od 65.000 metara, na četiri sprata, uz 30 šaltera za prijavu (ček-in) i devet prolaza za sigurnosni pregled putnika, osam mostova za avione i tri platforme za manje avione, sortirnicu za prtljag, ugostiteljske sadržaje i prodavnice, više od hiljadu mesta za parkiranje, prostor za molitvu i drugo.
Aerodrom je projektovan za pet miliona putnika u prvoj fazi, sa mogućnošću proširenja za prijem do osam miliona putnika.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 12
Пошаљи коментар