Читај ми!

Otvaranje dela "Moravskog koridora" od Vrnjačke Banje do Vrbe – Vučić: Kompletan auto-put do septembra 2026. godine

Delegacija predvođena predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem obišla je novoizgrađenu deonicu "Moravskog koridora" u dužini od 14 kilometara, između petlji "Vrnjačka Banja" i "Vrba", kojim Opština Kraljevo dobija priključak na auto-put. Vučić je najavio da će "Moravski koridor biti kompletan do septembra 2026. godine. Govoreći o američkim sankcijama NIS-u, Vučić je naglasio da produžetak licence za pregovore ruskoj strani, do 24. marta, Srbiji ne znači mnogo, jer problem snabdevanja mora brzo da se reši.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je povodom otvaranja deonice na auto-putu E-761 (Moravski koridor) da se "ovom trasom Vrnjačka Banja spaja sa Kraljevom".

"Gradimo Srbiju! Povezujemo ljude! Otvaramo još 14 kilometara najšireg auto-puta u Srbiji. Hvala građanima na podršci", napisao je Vučić na Instagramu.

Prethodno, predsednik Srbije je prisustvovao otvaranju Ambasadorske konferencije Ministarstva spoljnih poslova Srbije u "Palati Srbija", na kojoj je istakao da će uloga ambasadora da se promeni u narednom periodu u skladu sa globalnim okolnostima, kao i da će Srbija pojačati prisustvo u Africi i Aziji zato što su tamo stope rasta veće nego u Evropi i Severnoj Americi. 

Deonica auto-puta (E-761) Pojate–Preljina od Vrnjačke Banje do petlje "Vrba" ima 13,78 kilometara, što znači da ukupna dužina novoizgrađenog auto-puta iznosi 72 kilometra.

Predviđena trasa "Moravskog koridora" dugačka je 112,4 kilometra i trebalo bi da poveže Pojate i Preljinu, odnosno Rasinski, Raški i Moravički okrug.

Izgradnja auto-puta je počela 2019. godine, a predviđeni troškovi izgradnje iznosili su oko 800 miliona evra.

U međuvremenu, država se za potrebe izgradnje ovog auto-puta zadužila 1,89 milijardi evra, što je opravdala povećanjem cene materijala, rada, energenata i eksproprijacije zemljišta u proteklih pet godina.

Pored samih radova na auto-putu, sređuje se i korito Zapadne Morave i njenih pritoka u dužini od 60 kilometara, čime se auto-put, kako se navodi u saopštenju "Koridora Srbije", štiti od velikih voda Zapadne Morave, ali se povećava i "stepen zaštite od poplava okolnog područja".

Investitori navode da je reč o prvom pametnom, odnosno digitalnom auto-putu u Srbiji, koji je opremljen optičkim kablovima i internetom, za brzinu do 130 kilometara na čas. Ujedno, u pitanju je najširi auto-putu u zemlji, u širini od 30 metara.

Prema podacima Koridora Srbije, na deonici Vrnjačka Banja – Vrba izgrađena je i denivelisana raskrsnica Vrba, koja omogućava vezu "Moravskog koridora" sa postojećim državnim putevima Kruševac–Kraljevo i Kraljevo–Kragujevac.

Izgrađena je i pristupna saobraćajnica koja saobraćajno povezuje i ova dva magistralna puta, a u okviru nje izgrađen je i novi most preko Zapadne Morave dužine 361 metar.

Izgrađeno je 19 mostova, osam pločastih propusta i dva nadvožnjaka. Takođe, na ovom delu auto-puta izgrađena je obaloutvrda (Objekat 11) ukupne dužine 716,7 m, kao i 7,05 kilometara lokalnih puteva.

Novi auto-put povezuje stanovnike Ćićevca, Varvarina, Kruševca, Trstenika, Vrnjačke Banje, Kraljeva i Čačka.

Izvođač radova je američko-turski konzorcijum.

Zajedno sa Vučićem, svečanom otvaranju novog auto-puta prisustvuju i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević, ministar odbrane Bratislav Gašić, direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak, direktor "Koridora Srbije" Aleksandar Antić, otpravnik poslova ambasade Sjedinjenih Američkih Država u Srbiji Aleksandar Titolo, ambasador Velike Britanije Edvard Ferguson i turski ambasador Ilhan Sajgili, kao i predsednik Opštine Vrnjačka Banja.

U aprilu 2023. u saobraćaj je puštena deonica od Pojata do Makrešana, a u decembru 2023. deonica od Makrešana do Kruševca (Koševi). U decembru 2024. godine u saobraćaj je puštena deonica od Kruševca (Koševi) do Vrnjačke Banje.

Koridori Srbije su u oktobru 2025. u rad pustili i denivelisanu raskrsnicu Koševi, koja se nalazi na prethodno otvorenoj deonici Kruševac (Koševi) – Vrnjačka Banja. Ova denivelisana raskrsnica predstavlja vezu "Moravskog koridora" sa naseljima na desnoj obali Zapadne Morave, ali i vezu sa opštinama Aleksandrovac i Brus. U nastavku predstavlja vezu i sa putem prema ski-centru Kopaonik.

Uporedo sa izgradnjom ove deonice, izvode se radovi na ostatku projekta, odnosno od Vrbe do Preljine, u dužini od oko 40 kilometara. 

среда, 24. децембар 2025.
5° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом