Читај ми!

Vučić: Pobedili smo najbolje organizovanu obojenu revoluciju na evropskom tlu

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je radove na izgradnji mosta preko Dunava kod Petrovaradina, koji je deo Fruškogorskog koridora. Istakao je da će most biti otvoren pre kraja 2026. godine i da će biti upamćen po tome što je "izgrađen u vreme u kojem se najviše gradilo i radilo". Pokušali su da spreče progres Srbije i mnogo je novca uloženo u najbolje organizovanu obojenu revoluciju na evropskom tlu, ali smo pobedili zahvaljujući onima koji vole svoju otadžbinu, zaključio je predsednik Srbije tokom obliska radova na izgradnji mosta.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da je most 70 odsto već fizički završen i najavio da će biti otvoren pre kraja 2026. godine.

"Srećan sam što sam danas ovde sa vama u Novom Sadu. U aprilu ćemo da ga spojimo i pre kraja 2026. da ga otvorimo. Tri mosta se grade u Novom Sadu. I zapamtite, dragi prijatelji, ostaće ovo vreme zapamćeno kao vreme u kojem ste najviše gradili i najviše radili", rekao je Vučić.

Kako je naveo, "došlo je neko čudno vreme u kojem neki ljudi napadaju rad i kada zemlja napreduje i gradi se".

"I ovde, i na svakom drugom mestu su pokušavali da spreče progres i izgradnju, što niko u svetu normalan ne može da razume. Zahvaljujući vašoj podršci građani, vašoj snazi i hrabrosti, uspeli smo da nastavimo da gradimo zemlju i činimo je uspešnom. Jednoga dana, nemojte da dozvolite da se prave da su jednako zaslužni, jer mi ovo ne samo da radimo sami – kada kažem sami, mislim na vas, građane, koji volite Srbiju – već gradimo uprkos njima", rekao je Vučić.

Istakao je da su pokušali da osujete svaki napor države.

"Pokušali su da spreče svaki progres, tražili su da Srbija stane. A jedino što smo mi hteli, to je da Srbija ide napred", istakao je predsednik Srbije.

Vučić je istakao da se "Srbija suočila sa, do sada, najbolje organizovanom obojenom revolucijom na evropskom tlu" i istakao da je "ta revolucija pobeđena samo zahvaljujući tome što su građani uvek bili uz svoju otadžbinu".

"Mnogo je novca i dobre organizacije uloženo u to da se sruši Srbija. Mogo svega su uložili u to da jednu od retkih nezavisnih i suverenih zemalja na tlu jugoistočne Evrope. Nisu uspeli, dragi prijatelji, samo zahvaljujući vama", istakao je Vučić.

Ponovio je da "Srbin, kada oseti da mu je država napadnuta, uvek će zaštititi svoju otadžbinu". 

"Bez vas mi ne bismo mogli ništa. Za godinu i po dana mi ističe mandat i neću moći opet da budem predsednik, ali mogu da garantujem da ću uvek biti uz građane. Pobedićemo ih ubedljivije", zaključio je predsednik Srbije. 

Naveo je da će "uskoro otići na centralni gradski trg u Novom Sadu", odgovorajući na primedbu, kako kaže, "blokadera da nije otišao u centar Novog Sada te da nisu mogli da ga vide".

"Doći ću ja uskoro da ih vidim. Ne mogu da me zaplaše", istakao je Vučić.

"Brza pruga NS-Subotica mogla bi da bude otvorena 15. septembra na praznik"

Vučić je najavio da bi brza pruga od Novog Sada do Subotice mogla da bude otvorena 15. septembra, na Dan srpskog jedinstva, slobode i nacionalne zastave, i pozvao nadležne i izvođače da "probaju do tada sve da završe", istakavši "da je bezbednost na prvom mestu".

Poručio je da je ostalo još "milion stvari da se uradi", te da je jedan od ciljeva da se "urade svi regionalni i lokalni putevi u Srbiji", za šta je, kako navodi, tražio priliku od Svetske banke i MMF-a za takav projekat.

"Nisam im čak ni tražio pare, već samo da nam ne kukaju i da nam ne uzimaju odmah sve u javni dug, jer bi nam to srušilo kreditni rejting – da uzmemo jedno tri do pet milijardi da možemo sve puteve da napravimo u Srbiji... Regionalne, lokalne i sve drugo – ne ove velike arterije – nego taj široki venski sistem. Da u svakom selu imamo dobre puteve", naveo je predsednik Srbije.

Kako je rekao, na to nikada nisu hteli da pristanu.

"Sve će da daju – popuste, pare, prugu i aerodrome, samo putevi da se ne grade. Ali, ja sam izabrao da gradimo puteve i nastaviću sa tim i naći ću rešenje", izjavio je Vučić.

Naveo je da se Srbija doslovno "premrežava auto-putevima, kao i da se "mnogo brže dolazi iz mesta u mesto".

"Neverovatno je šta sve radimo i koliko toga postižemo. I dobro je da nam finansije to izdržavaju", naveo je Vučić. 

"Blokade nanele veliku štetu, ali ih je sve manje"

Vučić je, odgovarajući na pitanje novinara "koliko su nezakonite i nasilne blokade nanele štetu državi, kada je reč o daljem razvoju turizma", istakao da u ovom trenutku "ne može da saopšti ukupnu cifru".

"Naneli su ogromnu štetu, ali sada sve manju, pošto su blokade sve slabije i manjeg intenziteta. Srećan što smo na demokratski način uspeli da odnesemo pobedu, uz minimum fizičke prinude, odgovarajući na žestoke napade blokadera. Nekada morate da birate između tih stvari, da li ćete da žrtvujete demokratiju u zemlji ili ne, mi nismo žrtvovali", istakao je Vučić.

Naveo je da su "pustili mnogo više sloboda nego što je to zakonima dozvoljeno".

"Nisam nesrećan zbog toga. Kada udare i kada napadnu policajce, pripadnici policije koriste bukvalno minimum fizičke prinude da bi sebe zaštitili i da priveli izgrednike i prekršioce zakona", naglasio je Vučić.

Fruškogorski koridor

Fruškogorski koridor, koji treba da bude završen 2026. godine, deo je putnog pravca Novi Sad-Ruma - Šabac-Loznica-granica sa Bosnom i Hercegovinom, a na trasi će se nalaziti najduži tunel u Srbiji, Iriški venac, u dužini od 3,5 kilometara, kao i most na Dunavu kod Petrovaradina u dužini od 1.663 metra.

Izgradnja Fruškogorskog koridora počela je 1. maja 2021, a trasa je podeljena na četiri deonice.

Ukupna dužina brze saobraćajnice Novi Sad-Ruma iznosi 44,41 kilometara.

Trasa se, prema planu, na početku vezuje na postojeći auto-put "E-75" Beograd-Novi Sad-Subotica, a na kraju na novoizgrađeni auto-put Ruma-Šabac i brzu saobraćajnicu Šabac-Loznica, kao i buduću brzu saobraćajnicu Slepčević-Badovinci, čime povezuje Autonomnu pokrajinu Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije.

Istovremeno, saobraćajnica će biti povezana i sa auto-putem "E-70" i čime će na ovaj način biti ostvarena, kako se navodi, efikasna saobraćajna veza veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica, a takođe predstavlja i posrednu vezu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom i Hrvatskom.

Most preko Dunava

Most preko Dunava (deonica 3) jedan je od ključnih objekata, pored tunela "Iriški venac" na projektu Fruškogorskog koridora i ukupne je dužine 1.663 metra, dok je ukupna širina mosta 28 metara (glavni most), odnosno, 25 metara prilazne konstrukcije.

Čitavom dužinom mosta planirane su biciklističke staze širine dva metra.

Na mostu preko Dunava u toku su radovi na izgradnji svih elemenata mostovske konstrukcije objekta glavnog mosta i prilaznih mostovskih konstrukcija.

среда, 16. јул 2025.
24° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом