Glavni menadžer Skečersa za RTS: Trampove carine pre svega utiču na tržište SAD, lek za njih su inovacije
Dok predsednik SAD Donald Tramp pravi političke korake, poslovni svet ga prati u stopu. Posebno proizvođači obuće, koji već stežu pertle zbog najavljenih carina. O njihivom uticaju na tržište i kako ga umanjiti za RTS je govorio predstavnik trećeg najvećeg brenda obuće na svetu, Dejvid Vajnberg.
Glavni menadžer kompanije za proizvodnju obuće "Skečers" Dejvid Vajnberg ističe da Trampove carine nisu imale uticaja na globalno, već pre svega na američko tržište. "Naravno, postoje širi makroekonomski efekti koji proističu iz tih odluka, ali za nas je suština ista – moramo da inoviramo i da izbacujemo nove proizvode", navodi Vajnberg.
Vajnberg ukazuje na činjenicu da je tržište izuzetno konkurentno. "Davno sam naučio da moramo znati da poslujemo u bilo kom okruženju. Nisam političar, nisam deo vlade. Pravila su takava kakva jesu – mi ćemo pronaći način da radimo u skladu s njima. Najbolji način je – inovacija i stalno osvežavanje ponude".
Da li ste morali da podižete cene ili smanjujete profit? Može li da se napravi kompromis?
"Nema kompromisa. Nudimo kvalitet po najboljoj mogućoj ceni. Dajemo sve od sebe, zajedno sa partnerima i fabrikama, da održimo optimalnu cenu. Ako u nekom trenutku bude bilo potrebe za korekcijom cena – iako to još nismo uradili – učinićemo to, ali ćemo ostati konkurentni i pružiti vrednost za novac."
Šta vam je bilo teže – pandemija kovida, koja je blokirala globalnu trgovinu, ili današnja geopolitička situacija i carine?
"Teško je reći. Današnjica još nije gotova, pa ne znamo koliko može da bude teška. Pandemija je svakako bila izuzetno izazovna. Ipak, mi smo tada ojačali kao kompanija, nastavili smo s inovacijama i uvodili nove tehnologije. To planiramo da radimo i sada, sa istom energijom i nadom u iste rezultate."
Vaš plan je da to podignete na 10 milijardi do 2026. Kako planirate da to postignete?
"Na isti način kao što ste to i ovde videli. Nastavljamo da razvijamo nove proizvode. Nismo stidljivi po tom pitanju – to je deo našeg identiteta. Volimo da inoviramo, da uvodimo nove karakteristike, novu tehnologiju. Ljudi uvek imaju potrebu za obućom, ali vole da kupuju ono što je novo i sveže. Kod nas je uvek fokus i na udobnosti."
Zanimljivo je da američki menadžeri često menjaju pozicije – u proseku na svake tri godine. A vi ste na istoj poziciji od 1992. godine, kako ste uspeli da ostanete toliko dugo?
"Dan po dan. Kao i svi drugi. Moram reći – bio sam tu od samog starta. Kompanija mi je kao dete. A za decu nema vremenskog ograničenja – razvijate ih, pustite da rastu, da postanu ono što mogu da budu. Mi smo, po mom mišljenju, tek na polovini tog puta. Ima još puno prostora za rast – i vremena."
Jeste li imali vremena da obiđete Beograd? Je li vam ovo prvi put ovde?
"Ne, bio sam pre 15-16 godina. Grad je mnogo porastao od tada. Prelep je. Sjajno mesto za posetu. Dolaziću češće. Mislim da je i sjajno mesto za poslovanje. Potrebno vam je više ljudi, videćemo kako da to proširimo, ali za sada mislim da radimo dobro ovde. Bilo je dosta mališana ovde, jasno je koliko je ovo košarkaški grad."
Znate da je ovo košarkaška nacija?
"O, i te kako. Dovoljno je da pogledate decu – visoka su i nose pravu obuću. Jasno je da ovde košarka ima duboke korene."
Коментари