Nova podrška poljoprivrednicima – kol-centar daje odgovore, uputstva i ubrzava isplate
Centar za informisanje o podsticajima u poljoprivredi otvoren je u Upravi za agrarna plaćanja. Brze odgovore i osnovne informacije poljoprivrednici će dobijati putem kol-centra, dok će se složeniji problemi rešavati direktno, uz pomoć službenika Ministarstva poljoprivrede. Novi resorni ministar navodi da je cilj Centra da se pomogne proizvođačima koji se nisu snašli u sistemu E-agrar, kao i da se ubrza isplata subvencija i učini proces transparentnijim.
Okruglo pa na ćoše – tako je ministar opisao odgovore koje su poljoprivrednici često dobijali kada im je nedostajao neki dokument ili informacija o tome kako da ulože žalbu, registruju gazdinstvo ili pristupe subvencijama.
U kol-centru, u kome trenutno radi deset službenica, biće dostupna brza uputstva i servisne informacije. Od aprila ove godine odgovorile su na više od 22.000 pitanja.
Značaj kol-centra
Vladimir Simić, poljoprivrednik iz Kuliča kod Smedereva, smatra da će ova novina najviše pomoći starijim članovima gazdinstava.
"Kao poljoprivrednici, najviše se informišemo preko društvenih mreža, platforme E-agrar, Instagrama, Fejsbuka i preko poljoprivrednih savetodavnih službi", navodi Simić.
Milica Janković iz Poljoprivredne savetodavne i stručne službe (PSSS) u Mladenovcu objašnjava da postoji veliki i snažan terenski aparat, ali da neke situacije ne mogu da se reše jer službe nemaju pristup svim bazama podataka, što dodatno ističe značaj kol-centra.
"Najčešća pitanja su: kada će biti objavljeni javni pozivi, zašto nisam dobio novac, a komšija koji je konkurisao tri dana posle mene jeste. Nisu svi dovoljno vešti da prate elektronsku upravu, platformu E-agrar i obaveštenja koja stižu na mejl", objašnjava Jankovićeva.
Budžet nikad veći, više se očekuje
Ministar Dragan Glamočić poručuje da Centar za pomoć poljoprivrednicima nije klasičan šalter, već mesto za komunikaciju na višem nivou. Dodaje da će službenici koji se bave rešavanjem većih problema svoja zapažanja o čestim preprekama prenositi Ministarstvu.
"Ne sme da ostane samo telegramski odgovor da je predmet u radu. Mora se objasniti šta to znači, kada treba da se odustane od zahteva i zašto je to važno. Ljudi često ne označe potrebno polje i zbog toga ne mogu da dobiju sredstva", ističe Glamočić.
Dodaje da je agrarni budžet nikada veći, ali i da je nezadovoljstvo veliko, jer "ljudi uvek očekuju više". Rešenje za bolje korišćenje subvencija vidi u unapređenoj komunikaciji i efikasnijem radu službenika.
"Kritikovao sam ih već prvog dana kada sam stupio na dužnost, 16. aprila. Procenat realizacije budžeta, odnosno isplaćenih sredstava, bio je 14 odsto. Danas ih mogu pohvaliti, sada je to 32 procenta. Za tri nedelje isplaćeno je 18 odsto, a za prethodna tri i po meseca samo 14 odsto", navodi ministar.
Centar za saradnju sa poljoprivrednicima nalazi se u Bulevaru kralja Aleksandra 84, a pomoć je dostupna svakog radnog dana od 7.30 do 15.30 časova.
Коментари