Probijena leva cev tunela Čortanovci
Na železničkoj deonici Stara Pazova - Novi Sad probijena je leva cev tunela "Čortanovci", u okviru izgradnje pruge za velike brzine između Beograda i Budimpešte. Na jesen sledeće godine od Beograda do Novog Sada putovaćemo 30 minuta, rekla je ministarka Zorana Mihajlović.
Probijanju tunela su prisustvovali su ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović, direktor "RŽD Internešnl" u Srbiji Mansurbek Sultanov, kao i predstavnici ambasade Rusije u Beogradu.
Leva tunelska cev duga je 1.156 metara, a tunel "Čortanovci" obuhvata dve tunelske cevi, sa po jednim kolosekom, ukupne dužine 2.242 metra.
Mihajlovićeva je istakla da se radi o najtežoj deonici na železničkim gradilištima u ovom delu Evrope, koje je radilo i u vreme epidemije koronavirusa, a i danas radi u tri smene.
"Veliki dan za srpsku železnicu. Ovo je primer dobrog gradilišta i poslovanja najboljih svetskih kompanija i ponosna sam što zajedno sa njima rade i naše kompanije i što naši radnici mogu da uče i stiču iskustva za nove projekte. Na jesen sledeće godine od Beograda do Novog Sada putovaćemo 30 minuta", rekla je ministarka.
Mihajlovićeva je dodala i da će na jesen početi izgradnja treće deonice brze pruge od Novog Sada do Subotice.
"Vlada Srbije obezbedila je sve potrebno za nastavak gradnje - garancije, novac, projekte. U Srbiji se svaki dan gradi - stotine izgrađenih kilometara auto-puteva, brza pruga, grade se novi kilometri puteva. I ako želimo da naši građani ostanu da žive u Srbiji, moramo tako i da nastavimo", rekla je ona.
Direktor ruske kompanije "RŽD internešenel" za Srbiju, Mansurbek Sultanov, zahvalio je Vladi Srbije i potpredsednici Mihajlović na velikoj podršci u realizaciji ovog projekta.
"Veoma važan dan za nas. Ova pruga ostaće na stotine godina budućim generacijama. Radovi se izvode i pre roka i verujem da ćemo se u najbližoj budućnosti voziti brzim vozom", rekao je Sultanov.
Desna tunelska cev, duga 1.086 metara, probijena je 3. aprila, tokom vanrednog stanja u Srbiji.
Tunel i vijadukt "Čortanovci", koji se grade u okviru izgradnje pruge za velike brzine između Beograda i Budimpešte, jedan su od najvećih investicionih i infrastrukturnih projekata u ovom delu Evrope.
Radove na izgradnji nove pruge za velike brzine Stara Pazova - Novi Sad, uključujući i izgradnju tunela i vijadukta "Čortanovci", izvodi ruska kompanija "RŽD Internešnl".
Izgradnja tunela i vijadukta "Čortanovci" počela je 11. avgusta 2017. godine, vrednost projekta je 337,6 miliona dolara, a finansira se iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.
Коментари