Sve spremno za otvaranje deonice od Surčina do Obrenovca
Srbija će od danas na svojoj mapi imati još jednu deonicu na auto-putu "Miloš Veliki" – od Surčina do Obrenovca. Posle trogodišnjih radova završeno je 17,6 kilometara deonice koja spaja Koridor 10 i 11 – odnosno sever i zapad Srbije.
Deonica je počela da se gradi u martu 2017. godine. Izvođač je kineska kompanija "Čajna rouds end bridžis" koja je inače gradila i Pupinov most. Koštala je 233,67 miliona dolara.
Ova deonica je praktično direktna veza auto-puta Miloš Veliki i Koridora 10 koju sa obilaznicom oko Beograda povezuje petlja Surčin. Očekuje se i da smanji gužve na putu Beograd – Obrenovac.
Imre Kern iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrkture rekao je, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a da će auto-put doneti bolju vezu Vojvodine i Beograda sa Zapadnom Centralnom Srbijom.
Značaj puta je i u tome što će se rasteretiti naselja Umka, Barič i Ostružnica, naveo je Imre Kern.
Prema njgovim rečim, najzahtevniji je bio most koji premošćuje Savu i Kolubaru dužine 1.581 metar.
Međutim, istakao je da je u auto-put trebalo ugraditi ogromnu količinu materijala.
Kad se to pretvori u podatke, kaže Kern, ukupno 250.000 kamiona je dovezlo maerijal i za to je bila potrenda dobra organizacija od strane izvođača, investitora i ministarstva.
Surčinska petlja – tačka povezivanja
Nakon otvaranja puta bezbednost saobrćaaj biće bolja, istakao je za RTS pomoćnik ministra za infrastrukturu Nebojša Pavlović.
Objasnio je da će tačka povezivanja Koridora 10 i 11 biti Surčinska petlja i da će zajedno sa već puštenim deonicama dužina auto-puta Miloš Veliki biti 120 kilometara.
Pavlović je dodao da je cela deonica projektovana tako da izdrži poplave i da plovnost Save nije ugrožena zbog visine od 9,5 metara iznad reke i raspona od 150 metara između stubova.
Rekao je i da je za izgradnju mosta bila potrebna posebna tehnologija i da je u te svrhe bio izgrađen privremeni most koji je sada demontiran.
Deonicu su kineski radnici gradili 24 časa dnevno, poučeni iskustvom iz prethodnog perioda kada su izgradili Pupinov most.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 5
Пошаљи коментар