Читај ми!

Veliko interesovanje za sajam automobila

U Beogradu je otvoren 52. Međunarodni salon automobila. Na njemu, više od 50 premijera automobila, motocikala i kamiona. Novosti su beskamatno kreditiranje za kupovinu automobila i novi uvoznici. Sajam u Bukureštu je otkazan, a u Sofiji još nije planiran, tako da je veliko interesovanje biznismena i medija za beogradski salon, koji traje do 29. marta.

Auto-industrija je bitan segment srpske privrede koji zapošljava oko 36.000 radnika. U "Fijat", pogone "Mišlena" u Pirotu, "Jura korporaciju", "Boš" i "Simens" – Srbija je sa stranim partnerima investirala dve milijarde evra. Toliko, otprilike, iznose i ukupni prošlogodišnji prihodi domaćih proizvođača.

"Ono što je vrlo bitno to je da su mnoge kompanije rešile da svoj novac reinvestiraju u našu privredu, da prošire svoje poslovanje, da pokažu i svojim matičnim filijalama koliko je stabilano poslovanje u Srbiji, a ujedno da se zahvale radnicima", ističe ministar privrede Željko Sertić.

Ipak, Sajam je pre svega komercijalan. Prošla godina je bila veoma loša za uvoznike jer je prodato nepunih 20.000 vozila, odnosno 13 odsto manje nego 2013. Banke i lizing kuće više nisu mogle da spuštaju kamatu, koju su preuzeli uvoznici, pa su automobili za toliko poskupeli.

"Beskamatnog kreditiranja nema. Razlika između naše kamate od 3,9 odsto i beskamatnog kreditiranja je u tome što naši kupci plate kamatu u 36 jednakih rata, a kupci sa beskamatnim kreditiranjem plate kamatu odjednom, a da to i ne znaju", objašnjava Dušan Đurašević iz "Suzuki evrosumara".

Samo pet uvoznika automobila ima većinski domaći kapital, pa se slobodno može reći da automobile u Srbiji sve više prodaju stranci. Mnogi poznati srpski biznismeni izašli su iz tog posla jer, kažu, više nema ekstraprofita. Novi uvoznici su iz Makedonije, Hrvatske, Slovenije...

"Kada dobiju naše tržište, koje ima dobar potencijal, oni mogu da računaju da će proširiti tržište na Balkan i na celu jugoistočnu Evropu, pa samim tim oni imaju mogućnost da od stranih principala dobiju benefite da postanu generalni zastupnici. Što se tiče zarade, tu nema nikakvog interesa jer je ona mala", navodi Dušan Cincar iz firme "Auto Čačak – Škoda".

Na Sajmu su se prvi put pojavila električna vozila koja troše jedan dinar na stotinu kilometara. Koštaju 35.000 evra jer subvencija za njih za sada nema.

Najskuplji ikada izložen automobil na Sajmu u Beogradu je "mercedes majbah" – 238.000! I ove godine, već prvog dana, prodati su gotovo svi novi modeli i najskuplji automobili.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 13. јун 2025.
18° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом