Читај ми!

Stroga pravila za reklamiranje lekova

Tokom godinu dana primene novog Pravilnika o oglašavanju lekova, Agenciji za lekove i medicinska sredstva podneto oko 500 zahteva za odobrenje reklamnog materijala. Dozvolu dobio svaki drugi preparat.

Prema Pravilniku o oglašavanju lekova, koji se primenjuje od prošlog novembra, lekovi i medicinska sredstva koji se reklamiraju ne smeju da stvaraju utisak da su bolji od drugih, ne sme da im se navodi cena, niti da ih promovišu poznate javne ličnosti.

Farmaceutska kuća, pre nego što krene u kampanju, mora da dobije dozvolu Agencije za lekove i medicinska sredstva. Do sada je Agenciji stiglo oko 500 zahteva za odobrenje reklamnog materijala, a dozvolu je, u proseku, dobio svaki drugi preparat.

U Agenciji navode da postoje razlozi zbog kojih se od klijenta traži da promene neke stvari u svom materijalu kako bi on u potpunosti bio tačan.

"Imamo problem sa materijalom gde piše da je određeni lek najbolji, ili da lek bolje leči od drugog leka, kao i sa izjavama o preparatima koje nisu potkrepljene kliničkom studijom", kaže direktorka Agencije Tatjana Šipetić.

Predstavnici farmaceutskih kompanija smatraju da se na dobijanje dozvola za reklamiranje dugo čeka, što usporava oglašavanje, posebno na internet sajtovima.

"Po novom zakonu, za svaku vest koju želite da stavite na sajt morali biste prvo da dobijete odobrenje Agencije, dakle, da čekate po nekoliko meseci, a potom da objavite na sajt vest koja više nije aktuelna", navodi Bojan Trkulja iz Fonda proizvođača inovativnih lekova "Inovia".

Ukoliko se kroz reklamiranje leka dovedu u zabludu, građani proizvođače mogu da prijave Inspekciji za lekove. Od kada je novi pravilnik stupio na snagu, stiglo je desetak prijava.

"Uglavnom je kršeno oglašavanje reklamiranja dejstva preparata ili su preparatima, koji nisu lekovi i medicinska sredstva, davana lekovita svojstva", kaže Gordana Perišin, inspektor za lekove i medicinska sredstva.

Ukoliko se dokaže da su građani dovođeni u zabludu, kazne su od 800.000 do dva miliona dinara.

Pravilnik, inače, zabranjuje reklamiranje lekova koji se izdaju uz recept, o trošku zdravstvenog osiguranja, preparata koji sadrže opojne droge ili psihotropne supstance, zatim, lekove protiv tuberkuloze, polnih i infektivnih bolesti. Zabrana reklamiranja važi i za lekove protiv hronične nesanice, dijabetesa i drugih poremećaja metabolizma. 

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 02. август 2025.
32° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом