четвртак, 10.12.2009, 10:14 -> 14:41
Radnici ne odustaju od blokade pruge
Treću noć zaredom radnici "1. maja" iz Lapova proveli su na šinama, blokirajući železničku prugu Beograd-Niš u mestu Lapovo Varoš. Radničke zahteve juče je podržao ministar ekonomije Mlađan Dinkić, koji se založio da se dug radnika namiri iz dela imovine firme koju bi trebalo prodati.
Radnici privatizovane građevinske firme "1. maj" u Lapovu proveli su treću noć zaredom na šinama, blokirajući železničku prugu Beograd-Niš u mestu Lapovo Varoš, na Koridoru 10.
"Iako je vreme hladno i kišovito, oni se odatle neće pomeriti dok ne budu ispunjeni njihovi zahtevi - isplata 11 minimalnih zarada i uplata doprinosa za penzijsko osiguranje", rekao je Tanjugu predsednik samostalnog sindikta Novica Marković.
Radnici "1. maja" su do sada više puta blokirali prugu u stanici Lapovo Varoš, a povodom najave Javnog preduzeća "Železnice Srbije" da će zbog velikih gubitaka tužiti vlasnika te firme i opštinu, Marković je rekao da "svako neka radi svoj posao".
"Građani su izgradili železnicu, država je dotira finansijskim sredstvima, a mi za 11 meseci nismo dobili plate i to minimalne i zato neka svako radi svoj posao kako misli da je najbolje i da treba", rekao je Marković.
Dinkić podržao radničke zahteve
Radničke zahteve juče je podržao potpredsednik Vlade Srbije i ministar ekonomije i regonalnog razvoja Mlađan Dinkić.
Ministar ekonomije i regionalnog razvoja je rekao da štrajk na pruzi nije najbolje rešenje ni zbog njihovog zdravlja ni zbog gubitaka koje trpi Železnica, ali je dodao da država u njihovom slučaju ne može ništa da učini jer ne može da namiruje dugove privatnih poslodavaca.
Vicepremijer je obelodanio da je vlasnik "1. maja" veoma bogat čovek, da nije u bankrotu već da je, naprotiv, najveći proizvođač šljunka i peska u Srbiji.
Reč je, dodao je on, o izvesnom Miši Omegi (Milomir Joksimović) koji ima nekoliko kompanija u zemlji, koje vrede, kako je rekao, milione i milione evra.
Dinkić se založio da se dug radnika namiri iz dela imovine firme koju bi trebalo prodati što je bio i načelni dogovor radne grupe Vlade Srbije pri Ministarstvu rada i soicijalne politike i ministra Rasima Ljajića koji je posredovao u pregovorima predstavnika vlasnika i zaposlenih.
Radnici tvrde da je za isplatu 11 minimalnih plata, uplatu doprinosa za zdravstveno i penziono osiguranje, kao i uplatu poreza vlasnik treba da izdvoji 78 miliona dinara.
Građevinsko-industrijski kombinat "1. maj" pre tri godine je kupila novosadska firma "Autovojvodina" za 82 miliona dinara, iako je, prema tvrdnjama radnika, imovina te firme vredela mnogo više, jer pored upravne zgrade i Betonjerke, u posedu ima i nekoliko hektara zemljišta pored autoputa Beograd-Niš.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар