петак, 01.03.2019, 19:30 -> 21:43
Извор: РТС
Аутор: Сузана Дука
Koja su prava zaposlenih kad je reč o naknadi za prevoz
Nije prvi put da Grad traži da umesto novca, poslodavci zaposlenima uplaćuju mesečne Busplus pretplatne karte. Tim novcem, tvrde, za pet godina podigli bi na noge Gradsko saobraćajno preduzeće. Međutim, za poslodavce to je dodatna obaveza i trošak, kažu u Naledu, jer će morati ponovo da skladište gomile papira, na šta inače troše milione dinara, a i građani imaju pravo da biraju čime će se dovesti do posla.
Ako dolazite na posao biciklom, kaže ministar finansija, ne treba vam naknada za prevoz, ali ako je dobijete onda treba da dokažete kako ste je potrošili. Dokaz može da bude mesečna karta, račun za gorivo ili taksi.
"Kompanija u kojoj ste zaposleni treba da vam da odgovor na koji način treba da se to opravda. Ministarstvo finansija je dalo mišljenje vezano za zakon da li ili ne treba da se ti troškovi opravdaju. Odgovor je da, na koji način pretpostavaljam da ljudi koji rade u tim firmama znaju. Ako se vozite biciklom onda ne treba da dobijete naknadu za prevoz", kaže ministar finansija Siniša Mali.
Time se, kaže Mali, ne krši Zakon o radu, koji obavezuje poslodavca da ako nema sopstveni prevoz zaposlenima isplati novac za prevoz, već se štiti državna kasa. Obaveza da dokazuje svaki potrošen dinar je dodatni trošak za poslodavca, kažu u Uniji poslodavaca.
"Premijerka potencira priču oko digitalizacije, smanjenja papirologije, a ovo sve ide kontra. To je dodatna papiraologija, administracija koja opterećuje radno vreme svakog poslodavca. Znači, on će morati da odvoji dodatnih sat vremena, da bi mogao da obračunava svakog radnika. Zamislite čoveka koji ima hiljadu zaposlenih. Zašto bi stvarali zabunu i stvarali dodatne troškove i povećavali troškove pored svih ovih mogućih i nemogućih parafiskalnih nameta kojih je oko 510", ističe direktor Unije poslodavaca Srbije Srđan Drobnjaković.
I poreski inspektori će imati više posla, jer će morati da udju u svaku kompaniju i provere da li su dostavljeni svi računi za prevoz, za svakog zaposlenog, svakog meseca. Mišljenje Ministarstva finansija, na koje se pozivaju u Gradu Beogradu, nije pravni dokument i nije obavezujuć za kompanije, kažu u Naledu.
"Ovakvim rešenjem se kontrola ponovo prebacuje na građane i na privredu umesto na kompaniju koja organizuje javni prevoz ili to bi trebalo da obavljaju inspekcije. Kompanije ovo u principu ne bile u obavezi da primenjuju, međutim, naravno država će instistirati na ovoj obavezi i to stvara jednu pravnu nesigurnost. Dakle, vi ne možete ustavnom sudu da se žalite. S druge strane to će podsticati i neke nažalost stvari koje nisu po zakonu, odnosno pokušaje da se izigra ovo mišljnje", smatra Ivan Radak iz Naleda.
Tako, na primer, kažu u Naledu, zaposleni može da dostavi račun za gorivo, koji nije njegov. Otvoreno je i pitanje kako će oni koji dolaze na posao biciklom pravdati troškove, jer po zakonu svaki zaposleni ima pravo na naknadu za prevoz, čak i kad na posao dolazi peške.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар