Da li građani na KiM veruju svojim opštinama
Nevladina organizacija Nova društvena inicijativa, sa sedištem u Kosovskoj Mitrovici, koja je organizovana ove godine, uradila je istraživanje o životu u pokrajini, odnosu vlasti i građana. Predstavnica te organizacije Jovana Radosavljević rekla je za RTS da istraživanje pokazuje pozitivan trend, što se tiče informisanosti građana o radu lokalnih samouprava.
Od 38 opština, koliko ih ukupno ima na Kosovu i Metohiji, 10 je sa srpskom većinom. Četiri opštine na severu su najmlađe u opštinskom sistemu na Kosovu. Nevladina organizacija je sa više aspekata istraživala odnos lokalnih samouprava i građana.
Jovana Radosavljević, predstavnica nevladine organizacije rekla je za RTS da istraživanje koje je sprovedeno u prethodnih šest meseci pokazuje pozitivan trend što se tiče informisanosti građana o radu njihovih lokalnih samouprava, a povećan je i broj ljudi koji su zainteresovani da saznaju više o radu i da se informišu o svojim opštinama.
Sa druge strane, kako kaže, ovo je nedovoljno visok broj, jer samo pola ispitanika smatra da su informacije od strane opštine dostupne građanima.
Radosavljevićeva je podsetila da je na prethodnim izborima, na jesen prošle godine, Srpska lista koja je podržana od strane Beograda osvojila vlast u svih deset opština sa srpskom većinom. Ističe da istraživanje, koje su sproveli obuhvata period od prethodnih godinu dana, prve godine mandata – pokazuje da građani generalno smatraju da je rad opština na transparentnijem i boljem nivou.
Prema njenim rečima, ispitanici smatraju da se najveća vidljivost poboljšanja rada lokalnih samouprava vidi u projektima vezanim za infrastrukturu, a kada su upitani kome najviše veruju na lokalnom nivou, rekli su gradonačelnicima, a najmanje opštinskim službenicima.
Razlog za to je, kako kaže, što sami službenici nisu dovoljno obučeni da rade u novom sistemu, nemaju dovoljno uslova za rad, a generalno opštine pate od nedostataka kapaciteta, posebno u oblasti ljudskih resursa.
Predstavnica nevladine organizacije kaže da ispitanici misle da su opštine servisi građana i da metode komunikacije i saradnja variraju od opštine do opštine.
"Generalno svuda je prisutan konvencionalni način komunikacije između opštine i građana, dok u opštinama južno do Ibra, građani često koriste zvanične veb stranice opština za informisanje o radu svojih institucija", rekla je Radosavljevićeva.
Kaže da u opštinama na severu ovo nije slučaj, pa je tako Nova društvena inicijativa u saradnji sa opštinom Zvečan pokrenula platformu koja privremeno nadomešćuje rad zvaničnog sajta, a od kraja ovog meseca će i preostale tri opštine na severu imati ove platforme.
Da bi se rad institucija poboljšao, to nije odgovornost samih institucija već građana, ali i organizacija civilnog društva, smatra Radosavljevićeva.
Kako kaže, institucije bi trebalo da rade što više na unapređenju svojih ličnih kapaciteta na formiranju preostalih odeljenja, službi koje još nisu formirane, na investiranju u obuku svojih službenika.
Sa druge strane, sami građani bi trebalo da se više angažuju i inofrmišu o radu svojih lokalnih samouprava, da pokreću inicijative i daju predloge na koji način opštine mogu postati bolji servis građana, istakla je predstavnica nevladine organizacije.
Iveštaj nevladine organizacije Nova društvena inicijativa biće predstavljen sutra.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар