Koliko su kompanije u Srbiji društveno odgovorne?

Privredna komora Srbije nagrađuje društveno odgovorne kompanije. U narednih pet meseci kompanije mogu da se takmiče na konkursu za titulu najodgovornije i to projektom kojim će dokazati da brinu o zaposlenima, životnoj sredini, imovini, lokalnoj zajednici.

Katastrofalne poplave koje su pogodile Srbiju pre dve godine ujedinile su zemlju. Pomagali su doslovno svi. Ipak, da li vanredno može da postane redovno? Velike kompanije dižu ruku za, pojedine primerima to pokazuju tokom čitave godine zalažući se za opštu dobrobit.

"Projekat 'Kada voziš parkiraj telefon' je imao za cilj da utičemo na svest ljudi, u ovom slučaju smo mi dakle stavili opšte dobro interes zajednice ispred sopstvenog profita, gde smo rekli našim korisnicima da je mnogo važnije da vode računa o soptvenom životu, a ne da koriste naše usluge", kaže direktorka sektora za PR "Telekom Srbija" Marija Bošković.

Strane kompanije koje posluju na našem tržištu saglasne su da je opšti interes i njihova politika. Pojedine pomažu između ostalog i profesionalni razvoj mladih stručnjaka.

"Tu smo fokusirani na dva projekta jedan se odnosi na još uvek studente, to je program prakse koja traje šest nedelja. U našoj kompaniji studenti imaju priliku da se upoznaju sa svakodnevnim obavezama i imamo program sa već navršenim studentima, mlade ljude bez iskustva gde im u jednom programu nudimo zaposlenje", kaže Jovana Tufegdžić iz "Koka-kola Helenik".

A da li i koliko su srpske kompanije društveno odgovorne zna Privredna komora Srbije. Od 2007. dodeljuje nacionalnu nagradu za one koje društveno odgvorno posluju.

"Velike kompanije znaju šta je društveno odgovorno poslovanje imaju posebna odeljenja menadžere, pišu strategije i izveštavaju o tim svojim strategijama i to je neka korporativna kultura koja je donesena iz razvijenijih zapadnih zemalja na malim kopanijama, još uvek radimo, pokušavamo da im objasnimo šta je razlika u odnosu na filantropiju donatorstvo i da to predstavlja način na koji se novac troši, dok društveno odogvorno poslovanje znači da se novac stiče", ističe Sonja Bunić iz Privredne komore Srbije.

I država bi trebalo da podstakne društveno odgovorno poslovanje, smatraju stručnjaci.

"To je da država proba da nađe način da motiviše kroz određene poreske olakšice jer kod nas kompanije koje nešto rade i nešto doniraju, poklanjaju, sve one i dalje plaćaju poreze na sve to što daju i nema nikakvih olakšica. Dakle prva stvar je taj neki zakon regulatorni okvir", kaže marketinški stručnjak Borislav Miljanović.

U razvijenim ekonomijama društveno-odgovorno poslovanje kompanija je nešto što se podrazumeva i njihovi klijenti kroz to ocenjuju celokupni ugled čime su svi na dobitku.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 12. мај 2025.
10° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом