четвртак, 25.06.2015, 11:46 -> 19:13
Pojačana kontrola autobusa u letnjoj sezoni
Saobraćajna policija pojačala kontrolu svih učesnika u saobraćaju, posebno autobusa u međunarodnom prevozu. Od jutros na Bubanj Potoku kontrolisano 10 autobusa, od kojih je jedan vozač zbog nedovoljnog korišćenja odmora izvršio prekršaj.
Devet sati dnevno vozači autobusa smeju da budu za volanom. Dva puta nedeljno i sat više. U oba slučaja pauza od 45 minuta obavezna je posle četiri i po sata vožnje. Da li voze duže od dozvoljenog proverava se kontrolom tahografa: on čita aktivnosti vozača poslednjih 28 dana.
Kontrola autobusa će biti posebno intenzivirana tokom letnje turističke sezone, kada je pojačan autobuski saobraćaj, naročito u međunarodnom prevozu, izjavio je načelnik Odeljenja za kontrolu i regulisanje saobraćaja Boban Milinković.
Prema njegovim rečima, autobusi se kontrolišu uz pomoć opreme za kontrolu digitalnih i analognih tahografa, iz koje se vide aktivnosti vozača u poslednjih 28 dana i svi prekršaji se dokumentuju i procesuiraju.
"Saobraćajna policija kontroliše sve učesnike u saobraćaju, uključujući i vozače autobusa, od jutros je na Bubanj Potoku je kontrolisano 10 autobusa, od kojih je jedan vozač izvršio prekršaj zbog nedovoljnog korišćenja odmora i prema njemu su preduzete zakonom propisane sankcije", rekao je Milinković.
Kako kaže, postoji mogućnost da neko pokuša da nepropisano koristi tahograf, ali se to utvrđuje kontrolom tahografa, pa se sankcioniše onaj prekršaj koji je učinjen.
"Sankcije zavisi od toga za koliko ste prekoračili vreme upravljanja vozilom. Od 30 do 50 hiljada dinara kada ne koriste propisane pauze i odmore", dodaje Milinković.
Kada se dogodi saobraćajna nesreća, pali se lampica upozorenja. Tada se češće čuju iskustva ljudi, npr. da ih je do mora vozio jedan vozač bez odgovarajućih pauza.
"Od vozača zavisi da li će poštovati to vreme ili neće. Sa druge strane, i od prevoznika koji organizuje posadu i prevoz zavisi da li će pakovati vreme polaska tako da se vreme prekorači ili će ispoštovati vreme polaska", naglašava direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Milan Božović.
Autobuski prevoznik "Lasta", kako tvrde, ništa ne prepušta slučaju. Ako vozač kaže da nije sposoban za vožnju, obezbeđena mu je rezerva. Tačno se zna, tvrde, ko kada i koliko radi.
"Poštuje se dnevni odmor vozača koji može da iznosi 11 sati između dve smene. Postoji mogućnost, to je zakonodavac dozvolio, da se taj odmor skrati na devet sati, ali to može biti učinjeno tri puta u toku jedne nedelje. Vozač radi šest dana, u slučaju potrebe može da odmara samo 24 sata, ali onda sledeće radne nedelje od šest dana mora imati taj pun odmor od 45 časova", ističe izvršni direktor "Laste" Vladan Maksimović.
Opasnost na domaćim putevima ne preti samo od naših nesavesnih vozača. Nažalost, i kolege iz inostranstva neretko krše pravila o dužini vožnje. Najviša predviđena kazna za to u Srbiji je do 50.000 dinara. Na međunarodnim putevima je i nekoliko puta veća.
Od početka godine sankcionisano je više od 1.300 vozača autobusa zbog prekoračenja vremena upravljanja, odnosno nekorišćenja propisanih odmora.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 7
Пошаљи коментар