петак, 17.04.2015, 10:52 -> 18:48
štampajAvio-park Srbije najskromniji u regionu
Novi kvar na vladinom "falkonu" nije iznenadio vojne analitičare Bojana Dimitrijevića i Zorana Dragišića, koji su ukazali na neophodnost nabavke makar jedne nove letilice kako životi najviših državnih zvaničnika ne bi bili izloženi riziku. U poređenju sa zemljama regiona Srbija spada među najskromnije kad je u pitanju vrednost službenog avio-parka.
Analitičar Bojan Dimitrijević podseća da je vladina avio-flota nasleđena "delom od nekadašnjih saveznih ili republičkih organa a najvećim delom od JNA", tako da je najveći deo flote star više od 30 godina.
"S obzirom na to da se njima prevoze najviši državni rukovodioci i da ti avioni predstavljaju simbol države kada slete na određeno odredište, zaista bi bilo nužno da se u toj floti, koja je u suštini mala, zameni makar taj jedan avion", rekao je Dimitrijević za Tanjug.
Ističe i da bi novi avion trebalo da bude moderan i reprezentativan i da služi za prevoz predsednika i članova vlade.
"U ovom trenutku je veoma teško očekivati da će se sredstva pronaći, ali otkazi na 'falkonu' koji je star 34 godine a prethodno je bio u intenzivnoj upotrebi u JNA i ratnom vazduhoplovstvu, na neki način govore da je to ipak nužna stvar", rekao je Dimitrijević.
Zoran Dragišić je upozorio da je "zaista potrebno videti šta se događa sa tim avionom sa kojim se "po ko zna koji put dešavaju nedopustivi incidenti", a državni zvaničnici se izlažu riziku.
Smatra i da je veoma važno da se vidi da li je ta letilica uopšte bezbedna dodavši da je "nedopustivo da se u tom avionu, koji se kvari, voze najviši državni funkcioneri".
"Tu je prosto neophodno – ili kupiti novi avion ili videti da li taj avion može uopšte više da se popravlja", rekao je Dragišić Tanjugu.
Napomenuo je i da bi, ukoliko bi najviši državni zvaničnici koristili redovne avio-linije, to moglo da predstavlja demagogiju dodavši da "Srbija nije baš toliko siromašna da ne može da nabavi jednu letilicu".
Prema ranije saopštenim podacima avio-službe Vlade Srbije, domaći avio-park sastoji se od "lir džeta 31a" proizvedenog 1991, i "falkona 50" iz 1981.
Vlada Republike Srpske, na primer, raspolaže avionom "cesna 525", čija se vrednost procenjuje na gotovo pet miliona američkih dolara i koji spada u kategoriju najsavremenijih modela za VIP letove, piše Tanjug.
Državni vrh Hrvatske, kako su ranije objavili mediji, može da računa na luksuzni "čelindžer CL 612", čija je cena bila 18 miliona dolara.
Makedonija, koja je 26. februara 2004. godine izgubila predsednika Borisa Trajkovskog u avionskoj nesreći u BiH, godinu dana kasnije nabavila je letilicu "lir džet 60" iz SAD, po ceni od 11 miliona dolara.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар