Читај ми!

"Učinimo sve da mladi vozači ne ginu"

Mladim vozačima biće, između ostalog, zabranjeno da do 21. godine voze automobile jače od 76 konjskih snaga. Očekujem od MUP-a da Nacrt zakona o saobraćaju pregleda i da zajednički na sednici Vlade odlučimo da bar izmene koje se tiču mladih vozača – budu donete po hitnom postupku, rekla je za RTS ministarka Zorana Mihajlović.

Saobraćajna nesreća u kojoj su tri mladića poginula, pokazuje da se stanje ne menja i da hitno mora da se reaguje, kaže ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović. Radna grupa na čijem je čelu usvojila je Nacrt zakona po kome će mladim vozačima biti, između ostalog, zabranjeno da do 21. godine voze automobile jače od 76 konjskih snaga. 

Taj nacrt biće prosleđen Ministarstvu unutrašnjih poslova, a ministarka Mihajlović veruje i da će početi da važi od 1. januara. 

"Očekujem od MUP-a da izmene pogleda i pregleda i da zajednički na sednici Vlade odlučimo da bar te izmene koje se tiču mladih života, mladih vozača, budu po hitnom postupku, jer je to pitanje života", rekla je Zorana Mihajlović.

MUP već ima svoju radnu grupu i planirali su izmenu polovine stavki u postojećem zakonu. Prema onome što je do sada predstavljeno, nisu se našle odredbe po kojima se konjske snage automobila ili zapremina motora povezuju sa godinama vozača. Hoćete li istrajati u tom predlogu? 

Nema radne grupe MUP-a ili radne grupe Ministarstva saobraćaja, mi smo jedna Vlada, praktično jedna radna grupa. Svakako da ćemo tražiti od MUP-a da nam objasni zašto možda to ne bi bilo u zakonu, ali ja ne vidim razlog da ne učinimo sve da mladi vozači, pre svega, ne ginu.

Hoće li taj zakon moći da važi od 1. januara, kako ste najavili?

Ja ću ih zamoliti i razgovarati sa premijerom i sa ministrima da bar taj deo oko mladih vozača ide po hitnom postupku, a da sve ovo što jeste obimna izmena i dopuna Zakona o saobraćaju ide malo kasnije, jer to zaista mora da bude u javnoj raspravi.

Uzrok nesreće najčešće su bahati mladi vozači, kritike idu i na račun policijskih kontrola, ali i loših puteva. Vi ste u svom sektoru spojili i saobraćaj i građevinu. Kada možemo da očekujemo da će i putevi izgledati bolje?

Bezbedan auto, bezbedan vozač i bezbedan put – sva tri faktora su jednako važna, nijedan faktor nije manje važan. Prema tome, upravljači puteva i te kako će imati povećane kazne novim izmenama i dopunama zakona, ali vozač mora da bude edukovan.

U javnosti se vodi polemika o nacrtu zakona, prema kome će novinari biti kažnjavani za predstavljanje i promovisanje nepropisnog ponašanja u saobraćaju. Kazne su i do 800.000 dinara. Reagovala su novinarska udruženja i regulatorno telo. Zbog čega ova stavka?

To je predlog radne grupe da mora nešto da se učini u onom delu koji se zove medijska politika i mi tu od medija očekujemo predloge, ne samo kritiku. Svi mediji su bili pozvani, predstavnik UNS-a je bio u radnoj grupi i oni smatraju da je to cenzura medija. Ja sam rekla – slobodno, izvolite popraviti taj član u onom smislu gde treba. Ali važno je da ako postoji reklama, informativni program, gde god se pojavljuje nešto što je protiv Zakona o bezbednosti saobraćaja, i kada vidimo nasilničku vožnju – zašto da ne stoji pre toga da tu ima scena nasilničke vožnje ili scena koje ugrožavaju bezbednost saobraćaja. Ako imamo da za najobičnije stvari poput vitamina na televiziji treba da konsultujemo doktora – zašto ne bi stajalo i ovde. 

Број коментара 15

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 06. јул 2025.
36° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом