Читај ми!

Noćne more zbog registracije vozila

Otkako je pre dva meseca poskupelo obavezno osiguranje automobila, veliki broj građana rešio je da vozila proda ili ih više ne registruje. Slično je u preduzećima koja imaju dostavna vozila - umesto da registruju nove automobile, postojeće rasprodaju i koriste rentakar. Građani posebno imaju primedbe na obračun poreza na vozila preko 2.500 kubika, koji je iz prošlog veka i ne vodi računa o stvarnosti i tržšitu.

Obavezno osiguranje poskupelo je za 40 odsto, a samim tim i registracija. Naročito velike iznose moraju da plate vozači automobila sa velikom kubikažom i velikim broj konjskih snaga, i koji su stari više od 15 godina. Bolje nisu prošli ni oni koji voze automobile srednje klase.

"Što je auto stariji, to je registracija veća. Za koju godinu, moći ću da prodam auto po ceni registracije", kaže jedna sugrađanka.

Jedini spas za vozače je odloženo plaćanje.

"Svi traže na rate i mi smo zato omogućili našim klijentima da registruju na tri do šest rata. To radimo sa bankom ili osiguravajućim društvom", kaže Goran Manojović iz Auto-kuće "10 plus".

U agencijama za registraciju ističu da veliki broj kompanija ne registruje vozila i da, jednostavno, ostaju na parkinzima ili se daju na licitacije. Građani koji nemaju mogućnost da registruju vozila imaju nove probleme.

"Građani kojima istekne registacija više od mesec dana moraju opet da vade tablicu i novu saobraćajnu i to košta novih 4.500 dinara", kaže Saša Nestorović iz Agencije za registraciju vozila "Registracija".

U komitetu za bezbednost saobraćaja upozoravaju da država više gubi time da se vozila ne registruju jer se budžet mnogo bolje puni od benzina ili putarine nego kada vozila stoje. Oni se zalažu da se ipak za pojedine kategorije uvede i posebna registacija kao što je to na Zapadu.

"Predlažemo da se motori, skuteri, oldtajmeri i sva vozila koja se ne koriste cele godine registruju samo za onaj period koji se koriste, to je normalno u svetu i odomaćeno u Evropi", objašnjava Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Osiguranja tvrde da im promet nije opao, da je bilo kolebanja, ali da je sada sve u granicima zacrtanog poslovanja. Neki rade i bolje nego pre.

"Znamo da se vozilo može registrovati 30 dana ranije, što su mnogi iskoristili pre poskupljenja, pa smo tako odmah prvi mesec imali manji pad, ali smo se sada vratili na svoje i beležimo manji rast i naši podaci pokazuju da pada registracije nema", ističe Dejan Jeftić iz AMSS osiguranja.

Na potezu je Ministarstvo finansija, jer registracija na rate ne može da se obavi u okviru državnih insitucija, pošto se svuda kao posrednik javlja banka koja uzima kamatu ili proviziju.

Takođe, Zakon o oporezivanju automobila navodi vlasnike da poklanjaju pojedina snažnija vozila ili da se ona registruju na invalide, zbog visokih troškova registracije. I dalje smo jedina zemlja koja ne nagrađuje ekološki čista vozila, a registraciju motora i mopeda naplaćujemo i u zimskom periodu kad se oni ne voze.

Број коментара 22

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 03. мај 2025.
17° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом