среда, 07.05.2014, 08:08 -> 10:13
Novi zakon za bolju zaštitu potrošača
U pripremi je novi zakon koji će potrošače štititi bolje nego do sada. Predviđena je veća nadležnost inspekcije i brži odgovor na reklamaciju. Ukoliko kupi škart proizvod, kupac će moći da bira da li želi novi, ili bi radije da mu se vrati novac.
Novi zakon o zaštiti potrošača trebalo bi da stupi na snagu krajem juna. Zakon predvića bolju zaštitu kupaca, veću nadležnost inspekcije, a uvodi i knjigu reklamacija.
Ukoliko vam se pokvari novi frižider, ili vam pukne patika prilikom prvog trčanja, želećete ili nov artikal ili da vam prodavac vrati novac. Međutim, do sada ste vrlo retko trgovca mogli da ubedite da niste krivi.
Anketirani građani kažu da su često imali negativna iskustva sa prodavcima, ali ima i onih koji smatraju da treba zaštititi i prodavce.
"Nekako uvek potrošači krive nas i ja ih razumem - kupili su kod nas i od nas očekuju da im rešimo problem. Ali opet, to koliko zavisi od nas toliko zavisi i od servisera. Onog momenta kad mi dobijemo odgovor od servisera, mi ćemo u istom momentu odgovor proslediti kupcu", rekao je koordinator prodaje Željko Milović.
Taj odgovor, prema novom zakonu o potrošačima mora da stigne u roku od osam dana. Novina je i da će trgovac kupcu morati da dostavi i obrazloženu odluku i predlog.
"Vi znate da smo imali česte slučajeve da vi odnesete telefon na popravku, taj telefon završi u servisu i posle par dana vas obaveste da je telefon vlažan i da vam čak ukidaju pravo na garanciju. Sada će potrošač imati pravo da prisustvuje utvrđivanju saobrazovanosti, odnosno proveri da li je neki uređaj pokvaren ili nije", kaže Vera Vida iz Unije potrošača Srbije.
Da li su se i na šta potrošači žalili moći će preglednije da vidi i tržišna inspekcija. Novim zakonom uvodi se knjiga reklamacija, pa će inspektori imati bolji uvid u nepravilnosti. Osim toga ograničiće i samovolju trgovaca.
"Proširen je delokrug rada inspekcije na sve elemente, sve oblike nepoštene poslovne prakse. Do sada je to samo bilo za one oblike koje su na takozvanoj 'crnoj listi', a sada je predviđeno delovanje tržišne inspekcije na sve oblike nepoštenog poslovanja, pre svega u smislu suzbijanja nasrtljivog i obmanjujućeg poslovanja", kaže Vesna Novaković iz Ministarstva spoljne i unutrašnje trgovine.
Nove rokove i ovlašćenja tržišne inspekcije čekaćemo, obećavaju, samo do juna. Tada se očekuje usvajanje novog Zakona o potrošačima.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар