субота, 08.03.2014, 12:54 -> 19:32
štampajPočele pripreme za "Beograd na vodi"
Uklanjanjem koloseka ispod mosta Gazela počeo da se otvara prostor za početak izgradnje projekta "Beograd na vodi". Na izgradnji će raditi domaća građevinska industrija i planirano je učešće 20.000 radnika, kaže Siniša Mali.
Na prostoru ispod mosta Gazela počelo je uklanjanje koloseka, sastavnog dela glavne železničke stanice Beograd, što je neophodno za početak izgradnje projekta "Beograd na vodi".
Predsednik Privremenog organa Beograda Siniša Mali je rekao da se radi o istorijskom trenutku za Beograd i za celu Srbiju, jer je to projekat koji će uticati na razvoj cele zemlje, pošto će na izgradnji "Beograda na vodi" raditi domaća građevinska industrija i planirano je učešće 20.000 radnika.
"Rok za ove aktivnosti da se završe je šest do osam meseci i ukoliko se to završi na vreme, a ima obećanja da hoće, mi ćemo do kraja ove godine krenuti u realizaciju 'Beograda na vodi', odnosno u gradnju prva četiri objekta", rekao je Mali.
To je šansa da srpska privreda izađe iz krize, konstatovao je Mali, ističući da će se, pored "Beograda na vodi", realizovati i projekti završetka buduće glavne železničke stanice "Prokop", izmeštanja autobuske stanice i izgradnje pružne obilaznice od Belog Potoka prema Pančevu.
Projekat "Beograd na vodi" predviđa izgradnju stambeno-poslovnog i kulturnog kompleksa u koji će, kako je najavljeno, Ujedinjeni Arapski Emirati uložiti tri milijarde dolara.
"Postoji sporazum o razumevanju koji je postignut sa investitorom iz Abu Dabija i to je dovoljno da se pokrenu, ovo su aktivnosti vezane za ono što Vlada Srbije treba da uradi tako da nema razloga čekati na Ugovor s Emiratima", rekao je Mali.
Kako je najavio, ugovor o projektu "Beograd na vodi" biće potpisan posle izbora, kad se formira nova Vlada Srbije, jer se čeka da ona osnuje istoimeno preduzeće.
U toj odluci o osnivanju, dodao je on, "Beograd na vodi" će biti proglašen projektom od nacionalnog značaja. Mali je ukazao i na činjenicu da izmeštanjem glavne železničke stanice, opasne materije koje se prevoze u železničkom saobraćaju više neće prolaziti kroz centar Beograda.
Direktor "Železnica Srbije" Dragoljub Simonović rekao je da će u prvoj fazi demontaže koloseka biti obuhvaćena trećina od ukupno 50 kilometara pruge, a da mašina koja to radi može dnevno da ukloni 300 metara, tako da će posao biti završen pre predviđenih šest do osam meseci.
Potrebno je ukloniti 50 kilometara koloseka ali pre toga treba završiti železničku stanicu "Prokop", teretnu stanicu u Zemunu, obilaznicu za teretni železnički saobraćaj.
"U ovom potezu što ste sad snimili može samo 24 kilometra da se skine, a sve ostalo nije na putu koji usporava projekat 'Beograd na vodi'. Teretni saobraćaj će ići i dalje dok se ne završi teretna pruga oko Beograda", kaže Milutin Ignjatović sa Saobraćajnog instituta CIP.
Vrednost radova u prvoj fazi je 2,55 miliona evra, a u drugoj čiji rok završetka je dve godine, iznosi 62,4 miliona.
Najobimnija, treća faza, koja predviđa izgradnju železničke obilaznice Beli Potok - Vinča - Pančevo, sa mostom preko Dunava kod Vinče, vredna je 242,5 miliona evra i rokom završetka radova od 30 meseci.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 9
Пошаљи коментар