Читај ми!

Putarine u Srbiji, ipak, najjeftinije

Sa 0,03 evra po kilometru Srbija ima najnižu cenu u rangu zemalja koje naplaćuju putarinu, a nemaju vinjete, pokazuje statistika EU. Stručnjaci kažu da se zbog vinjeta stvara privid jeftine putarine u pojedinim zemljama, pa su u EU odlučili da se one ukinu od 2015. godine.

Većina vozača u Srbiji smatra da plaća najskuplju putarinu u Evropi. Statistika Evropske unije, međutim, to demantuje - sa 0,03 evra po kilometru imamo najnižu cenu, u rangu zemalja koje naplaćuju putarinu u zatvorenom sistemu autoputeva, a nemaju vinjete. Stručnjaci kažu da se privid jeftine putarine stvara u onim zemljama koje naplaćuju putarinu putem vinjeta, pa su u Uniji zato odlučili da se one ukinu od 2015. godine.

Ako idete u Mađarsku, Austriju ili Sloveniju, na granici ćete kupiti nalepnicu za putarinu koja za 7 ili 15 dana košta od 10 do 30 evra, što će vam se učiniti jeftino. Ako ste autoprevoznik, za kamione preko 3,5 tone ipak ćete platiti putarinu po kilometru, i to po tarifi 30 odsto većoj nego na našim putevima.

Zatvoreni sistem naplate putarina imaju razvijene zemlje u Evropi. Prema statistici Udruženja koncesionara autoputeva, Srbija je sa 0,03 evra po kilometru najjeftinija. Slede Grčka i Italija, a najskuplja je Francuska.

Zemlje koje putem vinjeta naplaćuju putarinu, a to su Bugarska, Austrija, Rumunija, Slovačka, Švajcarska, Slovenija, Češka i Mađarska, nisu više u stanju da održavaju puteve, odnosno donacije država su male pa su koncensionari autoputeva Evrope odlučili da od 2015. godine ukinu vinjete.

"Razlog tome je obezbeđivanje neophodnih sredstava za održavanje široke mreže autoputeva jer je stanje na pojedinim putevima veoma loše i putarina je jedini izlaz", kaže Milenko Carković, direktor naplate putarine Javnog preduzeća "Putevi Srbije".

Poljska je prva koja će svoje autoputeve već sledeće godine dati privatnim licima na upotrebu.

"Donacije države nisu toliko velike da bi i dalje mogli da zadržimo vinjete za naplatu putarine. Tražimo privatne investitore koji će da ulože novac, naplaćuju putarinu i posle 20 godina Poljskoj državi vrate autoputeve u onom stanju u kome su ih i preuzeli", kaže Robert Novak iz Puteva Poljske.

Jedina država u Evropi koja ne naplaćuje nikakvu putarinu je Nemačka. Međutim, Nemci su od prošle godine uveli putarinu za kamione od preko tri i po tone po pređenom kilometru, a planira se i uvođenje naplate putarine za automobile.

Број коментара 38

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 22. август 2025.
20° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом