Читај ми!

"Galeb" kao turistička atrakcija

Nekoliko zaljubljenika u stare vojne avione već tri godine radi na restauraciji prvog domaćeg mlaznog aviona "galeb G2", koji je oštećen u NATO bombardovanju. Ideja je da, kad neko dođe u Beograd, osim splavova, poseti i Lisičji jarak i da se druži sa oldtajmerima, kažu u Aero-klubu "Galeb".

U Aero-klubu "Galeb" u Lisičjem jarku u blizini Beograda nekoliko penzionisanih pilota i mehaničara, zaljubljenika u stare vojne avione, već tri godine radi na restauraciji prvog domaćeg mlaznog aviona "galeb G2", koji je oštećen u NATO bombardovanju.

Oni koji se učlane u klub mogu da lete vojnim oldtajmerima "galebom G2", "kragujem", "utvom 66", a i da pomažu u popravci aviona.

Prvi domaći mlazni avion "galeb G2" koji je proslavio jugoslovensku vazduhoplovnu industriju projektovan je u Vojnotehničkom institutu u Žarkovu, a napravljen u fabrici "Soko" u Mostaru.

Aranđel Mihić, ili kako ga kolege zovu Aca Limar, bio je u timu ljudi koji su 1959. godine napravili "galeba" sa serijskim brojem 001.

Avio-limar Aranđel Mihić kaže da je on radio strukturu, od početka, od rebara, tako se sklapa dok se ne završi struktura aviona.

"Na njemu ima još dosta da se uradi. Uglavnom je popravljena struktura koja je bila izrešetana bombama. Želja nam je da, ukoliko budemo mogli, da ga dovedemo u funkcionalno stanje, da svi sistemi funkcionišu", kaže avio-mehaničar Dušan Bastl.

Međutim, kako kaže, neće biti namenjen za letenje zbog starosti i oštećenja.

Kao važan deo istorije domaćeg vazduhoplovstva, biće smešten u Vazduhoplovni muzej. Nešto mlađi, "galeb G2" iz 1968. godine leti bez problema.

"Avion je apsolutno bezbedan, u to imam neograničeno poverenje, pre svega u vreme kad je pravljen, zaista su uzeli izvanredne standarde. Napravili su nešto što je zaista izuzetno. To je za stvaranje adrenalina super stvar, ali je veoma skupo", naveo je pilot Novak Novaković.

Za sat leta "galeb G2" potroši goriva za oko 800 do hiljadu evra.

Vladimir Bojović iz Aero-kluba "Galeb" kaže da bi neko mogao da leti na jednom takvom avionu mora da bude član kluba .

"Kao član kluba može da participira u troškovima letenja. Ideja je da budemo jedan od sadržaja grada Beograda, da kad neko dođe u grad može da ide na splavove, ali može da dođe i na Jarak i da se druži sa oldtajmerima", naveo je Bojović.

Na "galebu", kao i na avionima "utva 66" i "kraguj" iskusni piloti i mehaničari već 15 godina nastupaju na aeromitinzima, a mogu da lete svi koji se učlane u klub i ispunjavaju zdravstvene uslove.

Број коментара 9

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 28. мај 2025.
13° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом