Читај ми!

Zalet kineske avio-industrije

Kina počinje investiciju u takozvani "napredni" avio-motor, za koji planira da bude operativan do 2025. godine. Uporedo radi i na civilnom avionu "C919" namenjenom srednjim linijama, koji će biti direktan konkurent "Boingu" i "Erbasu".

Kineska avioindustrijska korporacija" (AVIC) investiraće početnih 10 milijardi juana (1,6 milijardi dolara) u razvoj kineskog avionskog motora, jer Kina želi da uhvati korak sa ostalim zemljama, objavili su državni mediji.

Kineska državna kompanija AVIC će investirati novac u istraživanje i razvoj "naprednog" motora u prvoj fazi programa koji će trajati do kraja 2015. godine, objavio je list Čajna dejli.

Kineske kompanije bi u razvoj tog kineskog motora za avione mogle da investiraju ukupno 100 milijardi juana, prenela je francuska agencija AFP, pozivajući se na kinesku agenciju Sinhua.

AVIC već proizvodi motore za manje civilne avione, kao i za vojnu avijaciju i nada se da će do 2025. moći da ponudi jedan napredniji motor, ukazala je Sinhua, ne navodeći pojedinosti.

Kina takođe razvija veći civilni avion "C919" koji treba da predstavlja izazov dominaciji avioindustrijskih džinova, kao što su "Boing" i "Erbas", ali će taj avion koristiti motor koji proizvode američka kompanija "GE Avijacija", podružnica "Dženeral elektrika" i francuska aerokosmička grupacija "Safran".

Proizvođač planirane letilice "C919", "Kineska korporacija za komercijalne avione" (COMAC), dobila je ove sedmice 50 porudžbina za te planirane avione, čime su ukupne porudžbine povećane na 380, bez obzira što razvoj "C919" jos nije okončan.

COMAC planira da "C919" po prvi put poleti u 2014. i da ga iznese na tržište u 2016.

Letilica "C919" imaće do 168 sedišta i maksimalni dolet od 5.555 kilometara, čime će postati direktan konkurent "Boingu" i "Erbasu" u sektoru srednjih linija koji učestvuje sa 70 odsto na kineskom tržištu.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 05. јул 2025.
20° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом