Читај ми!

Ferstapen pokazao zašto je šampion i slavio u Imoli, Ferari ublažio katastrofu

Maks Ferstapen osvojio je Veliku nagradu Emilije-Romanje, u trci sa mnogo strategije, dva vozila bezbednosti, duelima između timskih kolega. Red Bul je upisao svoju 400. trku u Formuli 1, dok je Meklaren posle četiri uzastopne pobede ostao bez trijumfa. Ferarijevi vozači su na kraju ublažili neuspeh pred domaćom publikom.

Ферстапен показао зашто је шампион и славио у Имоли, Ферари ублажио катастрофу Ферстапен показао зашто је шампион и славио у Имоли, Ферари ублажио катастрофу

Ferstapen je silovito startovao i već na samom početku trke, hrabrim kočenjem u trećoj krivini, preuzeo čelo kolone od Oskara Pjastrija, koji je imao prednost pol pozicije.

Nije oklevao ni Pjastri koji je odmah prestigao Džordža Rusela i probio se na drugo mesto. Napredovao je i Lando Noris u uvodnim krugovima. 

Vozači su držali svoje pozicije do 14. kruga, kada je Pjastri prvi otišao na zamenu guma, a ispratili su ga Šarl Lekler i Fernando Alonso.

Dobar potez su napravili vozači koji su prvi menjali gume, jer se ispostavilo da su tvrdi pneumatici bolje funkcionisali.

Prvo veliko dešavanje na trci bilo je zaustavljanje bolid Estebana Okona na travi pored staze što je dovelo do virtuelnog vozila bezbednosti. To se ispostavilo kao problem za one koji su već promenili pneumatike.

Ferstapen je to iskoristio i otišao da zameni gume, što se ispostavilo kao odlučujući potez u trci. Za njim je pošao i Noris, ali je promena bila spora, pa je pao u poretku.

Ferarijevi vozači tada kao da kreću u ofanzivu. Hamilton i Lekler kreću da prestižu jednog po jednog vozača za delirijum na tribinama u Imoli.

Ipak, još jednom je trka zaustavljena posle otkazivanja bolida Kimija Antonelija. Vozilo bezbednosti je bilo na stazi do 54. kruga, što je umrtvilo trku, a posle restarta, Ferstapen i Noris su imali novije gume, pa su bolje izgledali na stazi.

Pjastri nije mogao na zamenu što je omogućilo njegovom timskom kolegi da ga prestigne.

Hamilton je posle restarta prestigao Rasela, a Lekler je uspeo da se odbrani od Albona u poslednjim krugovima trke.

Na kraju je trijumfovao Maks Ferstapen kojem je ovo četvrta vezana pobeda u regiji Emilija-Romanja, a iza njega su bili Noris i Pjastri.

Posebna pažnja na ovoj trci bila je na Lekleru i Hamiltonu koji su vozili na domaćoj stazi, a sedmostruki šampion sveta je na kraju uspeo da stigne do četvrte pozicije.

Konačan plasman:

1. Maks Ferstapen 
2. Lando Noris 
3. Oskar Pjastri
4. Luis Hamilton 
5. Aleks Albon
6. Šarl Lekler
7. Džordž Rasel
8. Karlos Sajnc
9. Isak Hađar
10. Juki Cunoda
11. Fernando Alonso
12. Niko Hulkenberg
13 Pjer Gasli
14. Lijam Loson
15. Lens Strol
16. Franko Kolapinto
17. Oliver Berman
18. Gabrijel Bortoleto 
19. Kimi Antoneli
20. Esteban Okon

Imola - legenda među stazama Formule 1

Gradnja Imole započeta je 1950. godine. Već u oktobru 1952. bila je spremna za testiranja, a prve trke su se održale 1953. godine. Imola je prvi put ugostila nezvaničnu F1 trku 1963. godine, ali je tek 1980, dobila čast da prvi put bude domaćin zvanične Velike nagrade Italije. 

Ova staza ugostila je ukupno 27 trka do 2006. godine, a vratila se u kalendar Formule 1 2020. godine kao domaćin Velike nagrade Emilije Romanje.

Trka se vozi u smeru suprotnom od kazaljke na satu sa legendarnim krivinama poput Acque MineraliPiratella i Tamburello, koje ne praštaju greške.

субота, 21. јун 2025.
22° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом